Menu Sluiten

Nieuws en Tips

7 Opwindende designtrends voor 2021

Ben je op zoek naar manieren om je bedrijf in 2021 te laten opvallen? Wil je de nieuwste designtrends leren kennen die het komende jaar zullen domineren? Wij zetten ze voor je op een rijtje.

1. Gedempte kleurenpaletten

Gedempte kleuren zijn kleuren met een lage verzadiging (in tegenstelling tot levendige kleuren). Gedempte kleuren voelen veilig en zelfs nostalgisch. Ze kunnen ook natuurlijk en biologisch aanvoelen. Dat is de reden waarom veel gezondheids- en wellnessmerken dit jaar gedempte kleurenpaletten gebruiken.

2. Eenvoudige datavisualisaties

Het doel van elke datavisualisatie moet zijn om de complexe data gemakkelijk te begrijpen. We leven in een tijd waarin er constant veel gegevens circuleren. Eenvoudige datavisualisaties kunnen de communicatie effectiever maken.

3. Overal geometrische vormen

Vorig jaar zagen we ontwerpers veel vloeiende en abstracte vormen gebruiken in hun ontwerpen. Dit jaar zijn ze vervangen door stijve, harde geometrische vormen en patronen. De harde randen van een geometrische vorm zorgen voor een groot contrast met gedempte kleuren.

4. Pictogrammen en illustraties

Veel merken gebruiken pictogrammen en illustraties op hun sociale media, website en meer. Pictogrammen kunnen een krachtig hulpmiddel zijn voor visuele communicatie. Met een eenvoudig pictogram kan je betekenis communiceren in minder ruimte dan woorden. Bovendien zijn illustraties veel creatiever dan stockfoto’s!

5. Klassieke Serif-lettertypen

Serif-lettertypen zijn een van de oudste lettertypestijlen die nog in gebruik zijn. Ze dateren uit de 15e eeuw. Daarom worden serif-lettertypen vaak gezien als klassiek, elegant en betrouwbaar. Ze kunnen een gevoel van nostalgie oproepen. Daarom zien we dat veel financiële dienstverleners serif-lettertypen gebruiken in hun marketingmateriaal.

6. Diapresentaties voor sociale media

Veel mensen hebben diapresentaties op Instagram en LinkedIn gedeeld. Ze zijn een visuele manier om langere berichten te delen. Dat is waarom we zoveel accounts voor sociale rechtvaardigheid, politiek en welzijn hebben gezien die diapresentaties deelden. Bovendien lijken de algoritmen op Instagram en LinkedIn deze dia’s veel meer te promoten dan een enkele foto.

7. Video’s met veel tekst

Mensen zullen waarschijnlijk nog even van thuis uit moeten werken. Dat betekent dat het moeilijk wordt om nieuwe videocontent op te nemen. Video’s die tekst op het scherm gebruiken om berichten over te brengen, zijn een manier om dat te omzeilen. In plaats van een heel productieteam nodig te hebben om een video te maken, kunnen merken in een fractie van de tijd een eenvoudige video met wat tekst maken.

Download onze handige infographic met voorbeelden!

Vul je email in om snel de infographic te downloaden.

Bron: venngage.com

Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen.

Posted in Design

Gerelateerde berichten