Menu Sluiten

Social Media Strategie

Sedert de opkomst van sociale media is het volledige marketing landschap veranderd. Klassieke media worden iets minder belangrijk, online media des te meer. Veel bedrijven vragen zich af of het inzetten van sociale media wel de sprong waard is? Uit ervaring weten wij dat sociale media samen met een goede strategie van heel grote waarde zijn om contact te leggen met klanten, andere bedrijven en doelgroepen.

Een sociale media strategie:

  • Bepaalt welk verhaal je vertelt

  • Creërt duidelijkheid in wat je precies online doet

  • Maakt duidelijk wie jouw doelgroep is

  • Leert wat jouw doelgroep wil

  • Bepaalt waar jouw doelgroep te vinden is

  • Toont je welk platform je het best kan inzetten

  • Geeft je duidelijkheid omtrent de middelen die je daarbij moet inzettten

  • Leert je hoe je jouw eindresultaat meet

Social Lemon werkt volgens een vooraf vast bepaald traject. Zo is er duidelijkheid over het concrete plan van aanpak, de nodige tools en het sturen of bijsturen van de nodige acties.  

Ga dus niet gewoon ‘iets doen op sociale media’. Ga niet te werk als een ongeleid projectiel. Denk goed na over het hoe en waarom vooraleer je één stap in de richting van het online gebeuren zet. “Omdat iedereen het doet” is een slechte motivatie en leidt zelden tot succes. Sociale media kan nooit enkel gericht zijn op een pure verkoopdoelstelling. Het vergt een lange termijn aanpak en een goeie online strategie. Alleen zo bereik je het beste resultaat.

Hoe mooi en hoe goed je online strategie er ook mag uitzien, zorg dat je nooit het resultaat uit het oog verliest… 

Ben je van plan om met sociale media te starten maar weet je niet goed waar te beginnen? Hulp nodig met jouw social media strategie?

Aarzel dan niet om contact op te nemen. Samen brengen wij de beste sociale media strategie voor jouw bedrijf in kaart. Bel op 056 35 87 67 of mail ons op info@sociallemon.be om de mogelijkheden te bespreken.

“It takes many good deeds to build a good reputation, and only one bad one to lose it.” — Benjamin Franklin