Facebook vermeldde onlangs dat bijna de helft van de consumenten start met ‘holidayshopping’ in november of zelfs vroeger. Als je strategie rond deze tijd nog niet op punt staat, loop je vele opportuniteiten mis. Om te helpen met deze strategie, lanceerde Facebook deze week 2 nieuwigheden. Deze zijn ontworpen om je bedrijf strategisch te helpen in de periode van de feestdagen.
Social selling is snel een van de populairste en meest effectieve verkooptactieken geworden. Naarmate social mediaplatformen groeiden, begonnen ook bedrijven te herkennen hoe belangrijk sociale media is in een verkoopproces. We zullen enkele van deze sociale verkoopfouten overlopen en bieden oplossingen om je sociale verkoop te verbeteren.
Verandering is de enige constante als het gaat om advertenties op sociale media. De strategieën en tactieken die dit jaar goed werkten, zullen snel verouderd zijn en helaas zullen degenen die blijven herhalen en dezelfde aanpak voor elke campagne gebruiken, steeds meer gefrustreerd raken.
LinkedIn-gebruikers kunnen nu hun eigen evenementpagina’s maken via het Community-paneel aan de linkerkant van de nieuwsfeed in de mobiele app.
Millennials zijn al lang de focus voor, vooral digitale, marketingcampagnes. Maar Gen Z staat op het punt om meer focus te krijgen. Hierdoor kunnen bedrijven zowel een geheel nieuw publiek ontmoeten, als hun aanbod presenteren om hun verkooppotentieel te maximaliseren.
De dag van vandaag is sociale media niet meer weg te denken. Wie, als bedrijf, nog geen sociale media gebruikt, behoort de dag van vandaag dan ook tot de prehistorie. Dankzij sociale media bouw je online een positieve reputatie op; en dat merk je vast ook aan je verkoopresultaten. Om je hierbij een handje te helpen stelden we alvast een lijst op van 5 fouten die je zeker niet mag maken.
Er is geen geschreven handleiding als het gaat om online marketing. Om toch een beetje wegwijs te geraken in de online wereld, vind je hier een vijftal stappen die kunnen helpen om je bedrijf een online boost te geven.