Menu Sluiten

Nieuws en Tips

5 Manieren om meer uit je advertenties te halen in 2020

1. Overweeg het verhogen van budgetten.

Sociale mediakanalen zijn in de loop der jaren steeds competitiever geworden, vooral Facebook en Instagram. In 2020 moet je absoluut overwegen om jouw budgetten te verhogen als je concurrerend wilt zijn. En dit is geen laffe aanpak; in tegendeel, dit is een logische aanpak.

Alle sociale mediaplatforms verbeteren de machine learning achter hun advertentieplatforms. Om deze machines te leren, hebben ze gegevens nodig en tijdens het uitvoeren van reclamecampagnes op sociale media verzamelen ze gegevens op zoek naar gebruikers die het meest waarschijnlijk omzetten.

Tip : Kijk goed naar je budgetten en zorg ervoor dat je volgend jaar op succes inzet.

2. Video, video, video

Wist je dat marketeers die video gebruiken, hun omzet ongeveer 49% sneller laten groeien dan niet-videogebruikers? Als je geen video hebt gebruikt in je sociale advertentiecampagnes, mis je het. Video is niet alleen aantrekkelijker dan andere media, maar kan ook je targeting op Facebook extra stimuleren.

Met Facebook Custom Audiences kan je een ‘warm’ publiek creëren van mensen die een bepaalde hoeveelheid video van jouw pagina hebben bekeken. Vervolgens kun je een Lookalike Audience maken voor gebruikers die er hetzelfde uitzien en zich gedragen als de originele videokijkers.

Waarom is dit belangrijk? Omdat iedereen die meer dan 50% van een video bekijkt, waarschijnlijk geïnteresseerd is in de inhoud en daarom waarschijnlijker zal kopen.

3. Raak vertrouwd met pixels.

Elk platform voor sociale media dat advertenties aanbiedt, heeft pixels. Met deze kleine codefragmenten kunnen websites gegevens delen met de aanbieders van sociale media om reclamecampagnes te informeren.

Vooral de pixel van Facebook is ongelooflijk krachtig en moet bij elke campagne worden gebruikt.


Van het maken van aangepaste doelgroepen tot het maken van aangepaste conversies, pixel is een absolute must als je wil dat jouw sociale advertentiecampagnes concurrerend zijn in 2020. Niet alleen is de toegang tot gegevens geweldig, je kan Facebook ook vertellen welk doel je wil optimaliseren. Dit is een geweldige manier om een effectieve verkooptrechter te bouwen.

4. Probeer chatbots te gebruiken.

Er zijn nu meer dan 300.000 actieve chatbots op Facebook Messenger. En hoewel ze misschien een beetje onpersoonlijk lijken, tonen studies aan dat 56% van de mensen liever chatberichten sturen naar een merk (via een chatbot) dan dat ze een klantenservice bellen.

5. Optimaliseer op schaal.

Houd in de gaten hoe je campagnes presteren, zowel op macro- als microniveau.

Op macroniveau wil je ervoor zorgen dat al je advertentiesets presteren binnen de door jou gewenste KPI. Elke advertentieset die niet presteert of geen kosteneffectieve resultaten genereert, moet worden uitgeschakeld om het budget voor je beter presterende campagnes te behouden.
Hetzelfde geldt voor de micro-optimalisaties op advertentieniveau – word niet sentimenteel over je advertenties. Als een advertentie geen resultaten genereert, moet deze verdwijnen.

De belangrijkste reden hier is dat hoewel Facebook altijd zal proberen prioriteit te geven aan het bestedingsbudget voor advertentiesets en advertenties die conversie genereren, het toch geld uitgeeft aan degenen die dat niet doen.

Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen

Posted in Adverteren

Gerelateerde berichten

Wil je up-to-date blijven?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

Geen paniek! We spammen niet met onnodige mails. Laat hier je voornaam en e-mailadres achter.