Menu Sluiten

Nieuws en Tips

Facebook en Instagram: Wat is er nieuw?

Customizable stories template

De customizable stories template kan gebruikt worden op zowel Facebook, Instagram als messenger.

Zoals je ziet, bieden de nieuwe templates simpele en visueel sterke weergaveopties dat merken/bedrijven kunnen gebruiken hun producten te tonen.

Gebruik templates

  1. Maak op de gebruikelijke wijze je advertentie in Advertentiebeheer.
  2. Maak je advertentie met afbeelding op het niveau Advertenties.
  3. Kies Advertentie per plaatsing aanpassen en selecteer vervolgens Instagram Stories.
  4. Kies Sjabloon wijzigen om een sjabloon te kiezen. Bekijk een voorbeeld van je advertentie aan de rechterkant.
  5. Je kunt de andere hulpmiddelen in het pop-upvenster gebruiken om je verhaal aan te passen:

Media

  • Wijzigen: de afbeelding voor deze plaatsing aanpassen. Gebruik uploaden om nieuwe inhoud te gebruiken of accountafbeeldingen om middelen te gebruiken die je eerder hebt geüpload. Je kunt geen indelingen combineren. Als je een afbeelding kiest als je standaardadvertentie, kun je het middel alleen veranderen in een andere afbeelding.
    Bijsnijden: Je kan kiezen uit opties als vierkant, verticaal, horizontaal of origineel, of met de schuifregelaar je eigen uitsnede kiezen. We raden aan te focussen op het belangrijkste gedeelte van de afbeelding.

Tekst

  • Gebruik voor verhalen korte stukjes tekst. Als je gebruikmaakt van lettertypen en achtergrondkleuren, controleer dan wel of de tekst nog leesbaar is.

Creatieve tools

  • Achtergrondkleur: probeer de achtergrondkleuren ondoorzichtig en kleurovergang. Kleuren die je merk vertegenwoordigen kunnen ook goed werken.

  • Muziek: door muziek toe te voegen aan je stories, maak je deze aantrekkelijker, aangezien veel mensen verhalen bekijken met het geluid aan. Experimenteer door het voorbeeld met het geluid aan te bekijken.

OPGELET : Vergeet niet op te slaan wanneer je klaar bent

  1. Beoordeel je ontwerpen naast elkaar voor iedere plaatsing. Selecteer bewerken voor elk ontwerp om andere wijzigingen door te voeren.
  2. Als je er klaar voor bent, kun je je storie bevestigen.

Privéberichten voor bedrijven

Facebook ging ook op zoek naar andere manieren voor het gebruik van privéberichten.

Facebook biedt de mogelijkheid om je Messenger en Instagram Direct messages via Facebook te onderhouden. Hierbij wordt nog een functie toegevoegd, nl. Instagram Direct functionaliteit waardoor je bedrijf enkele zaken extra kan:

  1. Labels, zoals ‘VIP’ en ‘Nieuwe Klant’, toevoegen aan contacten om deze sneller terug te vinden.
  2. Zoeken in je contacten om het gewenste contact sneller te vinden.
  3. Inschakelen van automatische antwoorden en out-of-office-reacties.
  4. Berichten sorteren in verschillende mappen zodat je een duidelijke structuur kan hanteren.

Meer en meer consumenten zoeken contact via privéberichten. Deze berichten maken duidelijk hun opmars op Instagram. Er wordt ook steeds gewerkt aan de toegang via desktop, wat het gemakkelijker maakt voor bedrijven om hun berichten bij te houden.

Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen

Posted in Facebook, Instagram

Gerelateerde berichten

Wil je up-to-date blijven?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

Geen paniek! We spammen niet met onnodige mails. Laat hier je voornaam en e-mailadres achter.