Menu Sluiten

Nieuws en Tips

Pinterest zet ‘Idea Pins’ om in advertenties.

Vorig jaar begon Pinterest met de lancering van Idea Pins. De nieuwe functie stelt Pinterest gebruikers in staat om hun verhalen te vertellen met een combinatie van video, afbeeldingen, muziek en andere bewerkingstools. Dit leidt tot een kruising tussen korte video’s zoals op TikTok en de Stories van Instagram. Pinterest rolt dit nieuwe formaat uit naar adverteerders met de lancering van het nieuwe “Idea Ads.”

Deze nieuwe manier van adverteren is ontworpen om merken een manier te geven contact te maken met hun publiek op Pinterest. De bedoeling is dat het bezoekers genereert naar hun websites of inspireren op toekomstige winkelaankopen, dat laatste is vergelijkbaar met veel van Pinterest’s organische content.

Een nieuwe manier om jouw publiek te bereiken.

De Idea Ads zelf zijn in principe gewoon Idea Pins, ofwel content gemaakt door marketeers door een bedrijf in samenwerking met een creator. Dit wordt “Idea ads with paid partnership” genoemd. Hoewel video goed werkt om verhalen te vertellen, kan het moeilijk zijn om andere cruciale details te delen – zoals de lijst met benodigdheden voor een doe-het-zelf project, de ingrediënten of instructies van een recept of de namen van producten die worden gebruikt in een make-up tutorial. Dat is wel mogelijk met de Idea Ads van Pinterest. Eerst plaats je de video die toont hoe je het recept maakt, gevolgd door het ingrediëntenlijstje. Pinterest ziet het als een nieuwe, en betere, manier voor merken om hun publiek te bereiken dan met alleen video, zoals op TikTok en andere video-first platformen. 

Meer visibiliteit voor jouw merk.

Volgens Pinterest’s onderzoeken hadden mensen die Idea Ads zagen 59% meer kans om zich het merk te herinneren. Ondertussen zagen merken die samenwerkten met creators een stijging van 38% op vlak van merkbekendheid en een 37% hogere Pinbekendheid.

Naast de publieke lancering van het nieuwe advertentieformaat introduceerde Pinterest ook een nieuwe tool voor betaalde partnerschappen. Met deze tool maken content creators of influencers hun merkpartnerschappen bekend en promoten ze deze door merken in hun content te taggen. 

De nieuwe advertentieformaten en tools beschikbaar zijn voor adverteerders in meer dan 30 landen wereldwijd.

Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen. Wil je inschrijven voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze nieuwste blogs? Dat doe je hier gemakkelijk.

Posted in Adverteren, Marketing, Pinterest

Gerelateerde berichten

Wil je up-to-date blijven?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

Geen paniek! We spammen niet met onnodige mails. Laat hier je voornaam en e-mailadres achter.