De levering van je advertenties wordt bepaald door je prestatiedoel. Je doelstelling bepaalt welke prestatiedoelen beschikbaar zijn. Maar veel prestatiedoelen zijn beschikbaar voor meerdere doelstellingen. In die gevallen is er geen enkel verschil hoe jouw advertenties worden aangeleverd.
De campagnedoelstellingen zijn momenteel beperkt tot deze volgende zes opties:
• Verkoop

Hoe een doelstelling wordt beïnvloed
Bekendheid:
Wat is uniek aan de doelstelling Bekendheid:

Wanneer moet je Bekendheid gebruiken:
Maar het probleem bij het targeten van een kleine doelgroep is dat de frequentie (aantal keer iemand jouw advertentie te zien krijgt) uit de hand kan lopen. Een frequentiebeperking instellen is daarom een extra voordeel.
Verkeer
Opties voor conversielocaties:
Opties voor prestatiedoelen (*uniek voor Verkeer):
Wat is uniek aan het Verkeer-doel:
Wanneer moet je Verkeer gebruiken:
Betrokkenheid
Opties voor conversielocaties (*uniek voor Betrokkenheid):
• App: Zorg ervoor dat mensen betrokken raken bij je app.
Opties voor prestatiedoelen (*uniek voor Betrokkenheid):
• App-gebeurtenissen: Voer ten minste één specifieke actie uit binnen je app.
Wat is uniek aan het Betrokkenheid-doel:
Wanneer moet je Betrokkenheid gebruiken:
Als je je richt op het genereren van kwalitatief verkeer naar bv.een blogpost, maak dan gebruik van het betrokkenheidsdoel met als conversielocatie jouw website. Maak vervolgens een aangepaste gebeurtenis die kwalitatief verkeer vertegenwoordigt als prestatiedoel. Zoals enkel mensen die bv 70% van de webpagina hebben bekeken.

Leads
Opties voor conversielocaties (*uniek voor Leads):
Opties voor prestatiedoelen (*uniek voor Leads):
Wat is uniek aan het Leads-doel:
Wanneer moet je Leads gebruiken:
App-promotie
Opties voor prestatiedoelen (*uniek voor App-promotie):
Conversies zijn uniek voor het Sales-doel, omdat het specifiek is voor app-gebeurtenissen.
Wat is uniek aan het App-promotie-doel:
Wanneer moet je App-promotie gebruiken:
Verkoop
Opties voor conversielocaties:
• Oproepen: Verkoop en conversies genereren via telefoongesprekken.
Opties voor prestatiedoelen (*uniek voor Sales):
Wat is uniek aan het Sales-doel:

Wanneer moet je Sales gebruiken:
Hoe pak je het aan?
Het je nog meer hulp nodig? Lees dan ook ‘Hoe advertentiedoelstellingen definiëren‘ of neem contact met ons op.
We helpen je graag met het opzetten van de Facebook API en events zodat je een beter zicht krijgt op jouw advertentieprestaties.
Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen. Wil je inschrijven voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze nieuwste blogs? Dat doe je hier gemakkelijk.