Met Twitter 'notes' krijg je de kans meer te schrijven op Twitter.
Tot voor kort had je op Twitter slechts 280 tekens. Met die 280 tekens moest je jouw opinie over de politiek, een celebrity of gewoon jouw leven kunnen uiten. Veel gebruikers vonden dit te weinig en Twitter luisterde. Ze testen de functie 'Notes' uit, die ze nu officieel releasen. De functie maakt het mogelijk om aan je tweet een 'notitie' toe te voegen. Helaas is de functie alleen beschikbaar voor 'de elite van Twitter', namelijk gebruikers gekozen door Twitter zelf.
'Twitter Notes' geeft je 2.500 woorden extra.
Een grote frustratie van veel gebruikers was de limiet aan tekens en daar is nu verandering in gekomen. 'Twitter Notes' is een eenvoudige manier om langere stukken tekst te delen op Twitter. Je voegt aan de Tweet gemakkelijk een extra notitie toe. In die extra notitie schrijf je tot 2.500 woorden extra dan in de oorspronkelijke tweets. Dat is meteen een pak meer.
Twitter toont de notitie als preview in het overzicht van de gebruikers. Pas wanneer je op de notitie klikt, leidt Twitter je naar een nieuwe pagina waar je de volledige notitie te zien krijgt.
'Notes' zijn eigenlijk blogs binnen Twitter.
Aan de 'Notes' voeg je tussentitels, afbeeldingen en headers toe. Twitter creëert op die manier eigenlijk een blog-experience op hun platform. Een notitie ziet er eigenlijk meer uit als een volwaardige blogpost dan een simpel verlengde van een Tweet. Hierdoor oogt het geheel als een blogpost, maar dan op Twitter. Laat dat nu eigenlijk de volledige insteek en bedoeling zijn van Twitter. Twitter probeert al jarenlang een manier te vinden om blogs te integreren in hun platform, en dat is nu gelukt. De notities (lees: blogs) hebben hun eigen unieke URL waarlangs iedereen - zelfs wie geen Twitter (account) heeft - de notitie kan lezen.
Twitter beslist wie 'Notes' mag gebruiken.
De functie is officieel in gebruik, maar niet iedereen heeft er toegang toe. Alleen door Twitter geselecteerde accounts kunnen notities toevoegen aan hun Tweets. Of ze het gaan uitrollen naar alle gebruikers is niet duidelijk. Twitter wacht af of gebruikers het zien zitten rechtstreeks te posten op Twitter, of de voorkeur toch bij referral blijft waar ze doorverwijzen naar externe websites of blogs.
Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen.