7 tips om je publiek op sociale media te laten groeien.
Als bedrijf inzetten op sociale media is the way to go in 2022. Het is dé plaats waar jouw doelgroep en publiek zich bevinden en je hen op een snelle manier bereikt. Heb je net een nieuwe pagina aangemaakt waar je een klein aantal volgers hebt? Of heb je het gevoel jouw aantal volgers stagneert? Probeer dan onze 7 tips uit om jouw publiek op
sociale media te laten groeien!
1/ Wees niet bang content te herschrijven en te hergebruiken.
Heb je een post die goed scoort op Instagram? Dan is de kans groot dat hij het ook goed zal doen op Facebook. Dit geldt voor elke combinatie van sociale media. Neem de tijd om bestaande content te herschrijven en aan te passen naar jouw verschillende kanalen. Een post op Instagram heeft minder copy nodig, maar een meer sprekende visual. Op LinkedIn is dan het inhoudelijke belangrijk. Door jouw content hierop aan te passen, investeer je in jouw content en verleng je de levensduur ervan.
2/ Durf af en toe eens af te kijken.
Waarom het warm water opnieuw uitvinden? Kijk eens rond bij concullega’s en ontdek wat voor content bij hen werkt. Door te bouwen op bestaande content en er de stijl van jouw bedrijf aan te geven, creëer je (op een snelle manier) content waarvan je weet dat jouw doelgroep er interesse in heeft. Dit levert je op het einde van de rit meer engagement op.
3/ Trends zijn je beste vriend.
Sociale media draait op trends. Zeker nu TikTok prominent aanwezig is. Het is belangrijk op deze trends in te spelen, maar weet dat trends even snel verdwijnen als ze komen. Door content te creëren die inspeelt op trends zorg je ervoor dat er regelmatig een nieuw paar ogen jouw content opmerkt. Nogmaals: het is belangrijk hier kort op de bal te spelen. Niemand wil content zien die gebaseerd is op de trends van weken terug.
4/ Gebruik FAQ's als de basis van jouw posts.
Als bedrijf krijg je regelmatig dezelfde vragen. Waarom niet de meest voorkomende vragen verzamelen en ze omzetten in informatieve posts? Dit helpt niet alleen om content te creëren, maar het helpt ook om jouw publiek op de hoogte te houden van je bedrijf. En je weet dat deze informatie zal aanslaan, want het zijn vragen van jouw volgers zelf.
5/ Sociale media? Ja, daar moet je sociaal zijn.
Sociale media heet sociale media voor een reden. Sociaal zijn op jouw kanalen staat garant aan groei van jouw kanalen. Webcare – reageren op reacties en berichten – is uiterst belangrijk om een band te creëren met jouw doelgroep. Dit neemt niet veel tijd in beslag, maar kan jouw aantal volgers wel vergroten.
6/ Ga samenwerkingen aan.
Samenwerken met andere bedrijven op sociale media is hét middel om nieuw publiek en potentiële volgers te bereiken. Werk samen met bedrijven die ook in jouw niche zitten of werk samen met influencers om hun publiek te bereiken. Dit biedt veel voordelen voor beide partijen!
Extra tip: tag bedrijven in jouw posts. Op die manier geef je erkenning. Als het goed gaat delen ze de post op hun eigen kanalen. Misschien doen ze dan wel hetzelfde met jouw bedrijf, wat voor extra zichtbaarheid zorgt.
7/ Stuur een nieuwsbrief uit.
Neen! De nieuwsbrief is niet dood. Door e-mailadressen te verzamelen en maandelijks nieuwsbrieven te versturen, heb je rechtstreeks toegang tot je publiek. Link hier voldoende naar jouw sociale media kanalen en wie weet volgen ze jou wel!
Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen. Wil je inschrijven voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze nieuwste blogs? Dat doe je hier gemakkelijk.