Twitter ontwikkelt reeks nieuwe shopping tools
Het is geen geheim dat e-commerce naar aanleiding van de coronacrisis een enorme boost heeft gekregen. Méér nog: de verschuiving naar digitaal winkelen heeft ervoor gezorgd dat sociale media platformen massaal shopping opties integreren. De nieuwste toevoeging aan dat lijstje? Twitter! De populaire sociaalnetwerksite ontwikkelde een reeks nieuwe shopping tools die gebruikers uiteindelijk in staat zullen stellen te winkelen via tweets. Wij walsen je doorheen de nieuwe veranderingen.
Shoppen op Twitter
Winkelen via tweets? Binnenkort is het een mogelijkheid! Twitter lanceert een reeks nieuwe shopping tools die gebruikers in staat stellen product listings op te slaan alsook aankopen te doen, en dat rechtstreeks vanuit getwitterde content in de app. Daarbovenop vindt elke user binnenkort een nieuwe 'Aankopen' tab terug tussen de bestaande Twitter functies. Tik je hierop, dan zie je een overzicht van alle abonnementen of producten waarvoor je hebt betaald in de applicatie. Méér nog: zakelijke profielen krijgen een nieuw, aanpasbaar paneel boven de 'tweetfeed', waar je als merk extra bedrijfsinformatie, een App Store-vermelding, een fotogalerij of een reeks producten in een shop carrousel kan toevoegen.
Overgang naar e-commerce kost tijd
Hoewel Twitter de nieuwe shopping tools in juli al onderwierp aan enkele tests, is het nog onduidelijk wanneer ze effectief beschikbaar zullen zijn voor gebruikers. Aanvankelijk werd verwacht dat de populaire sociaalnetwerksite de opties nog voor Kerst zou vrijgeven, maar dit lijkt onwaarschijnlijk nu Twitter ook bezig is met het testen van Super Follows en Twitter Blue. Eén ding is echter zeker: het komt eraan. Uit de verscheidene tests blijkt dat de fundamenten voor 'tweet commerce' gelegd zijn. Merken zullen in enkele maanden tijd dus meer exposure voor hun producten kunnen genereren en gebruikers zullen in staat zijn direct te shoppen via een product aankondiging of sales tweet.
Logische uitbreiding
Het is nog onduidelijk of de Twitter shopping tools effectief in de smaak zullen vallen bij users, maar uit eerder onderzoek is gebleken dat ongeveer 74% van alle Twitter-gebruikers merken volgen om op de hoogte te blijven van updates omtrent (nieuwe) producten. Verder vormen de opties die Twitter binnenkort lanceert een logische uitbreiding aangezien de populaire app steeds op zoek is naar manieren om het monetisatie- en gebruikerspotentieel te maximaliseren. Kortom: neem de gloednieuwe shopping tools alvast op in je 'Tweet planning'. Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen.