Pinterest test nieuwe 'full-screen' feed

Pinterest biedt bedrijven van elke omvang een unieke manier om zichzelf in de markt te positioneren. Het is dan ook geen verrassing dat het sociale media platform steeds populairder wordt in de zakenwereld. De app is als het ware een visuele zoekmachine die het makkelijker maakt om nieuwe, potentiële klanten je merk te tonen. Binnenkort wordt Pinterest nog een tikkeltje aantrekkelijker, want het platform komt mogelijks met een 'full-screen' feed op de proppen. 

Inspiratie van TikTok

Bij het zien van de nieuwe 'full-screen' feed, wordt al snel duidelijk dat Pinterest in de richting van TikTok heeft gekeken voor inspiratie. Users zijn in staat te kiezen tussen twee verschillende weergaves: 'Bladeren' en 'Kijken'. De eerste optie toont de Pinterest feed zoals we die nu kennen, terwijl de tweede keuze alle foto's en video's over het volledige scherm weergeeft zoals het geval is in de populaire TikTok app.

Full screen feed
Bron: Social Media Today

Pinterest heeft tot op vandaag nog geen specifieke info gegeven over de testfase van deze nieuwe optie, noch over het aantal gebruikers momenteel toegang hebben tot de 'full-screen' feed. Maar één ding is zeker: de populariteit van TikTok spoort andere social media apps aan tot steeds meer UX-keuzes. Platformen willen in de pas lopen met opkomend gebruiksgedrag en zoeken naar manieren om de betrokkenheid te maximaliseren. Daarbovenop is het overduidelijk dat steeds meer sociale media gebruikers voorstander zijn van apps met een visueel georiënteerde inhoud. Het is voor Pinterest dan ook een logische stap om over te schakelen naar een 'full-screen' feed. 

Of mensen aan de hand van de gloednieuwe optie effectief meer tijd op Pinterest zullen spenderen en nog meer interessante content zullen ontdekken is nog onduidelijk, maar het draagt hoe dan ook bij tot de progressieve ontwikkeling van de app. 

Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen.

Vorige
Vorige

Facebook onthult eigen slimme bril met Ray-Ban

Volgende
Volgende

Twitter ontwikkelt reeks nieuwe shopping tools