TikTok voorziet 'Promote' advertentie optie voor business accounts

TikTok is het voorbije jaar uitgegroeid tot een van de grootste sociale media platformen, waardoor het een zeer interessante plek vormt om in te zetten op advertenties. En: daar lijkt de populaire app zelf ook zo over te denken. Na een maandenlange test met zorgvuldig geselecteerde profielen, lanceert TikTok nu een 'Promote' advertentie optie voor alle business accounts.Vanaf deze maand is de 'Promote' advertentie optie beschikbaar om bedrijven te helpen meer mensen te bereiken én hun community te laten groeien. Met de 'Promote' knop ben je in staat elke organische TikTok video om te toveren tot een advertentie. Dit gebeurt rechtstreeks in de applicatie. Het doel? Gebruikers bijstaan om het bereiken van een nieuw publiek en het opbouwen van een following te vergemakkelijken. De optie is met andere woorden vergelijkbaar met de Boost-knop van Facebook, waarmee je op een eenvoudige manier berichten omzet naar advertenties.

Hoe werkt het?

Aan de hand van de nieuwe advertentie optie wordt het promoten van TikTok video's een zeer eenvoudige taak. Je hoeft slechts drie simpele stappen uit te voeren:

  •  Selecteer de video die je wil promoten. Je kan gelijk welke video kiezen om te promoten, maar het is aangeraden om voor één van je best presterende organische video's te opteren. Op die manier bereik je een nieuw publiek met je meest populaire content.
  • Kies een doel voor je campagne (bv. meer weergaven, websitebezoeken of volgers) én stel een budget en tijdsduur in om de promotie uit te voeren. Selecteer tot slot ook het publiek dat je met je video wenst te bereiken.
  • Nadat de advertentie is goedgekeurd, is het mogelijk om te controleren hoe je gepromote video presteert én hoeveel nieuwe mensen in aanraking komen met jouw content/ merk/ bedrijf.

De doelstellingen:

De 'Promote' optie stelt je in staat uit drie verschillende doelstellingen te kiezen; meer video views, meer volgers en meer websitebezoeken. Kies je voor dat laatste, dan wordt gevraagd om de URL van je website in te voeren en een actieknop te kiezen (bv. 'meer informatie', 'nu winkelen' of 'aanmelden'). Gepromote TikTok video's verschijnen in de 'For You'-feed met een promoted label, wat aangeeft dat ze onderdeel zijn van betaald bereik.Wat betreft de verschillende targeting opties, kan je kiezen voor 'automatisch', wat betekent dat TikTok je gepromote video laat zien aan mensen die wellicht geïnteresseerd zullen zijn. Daarnaast is het ook mogelijk voor 'aangepast' te opteren. Hiermee kan je zelf de targeting-specifieke informatie zoals geslacht, leeftijd, interesses, enz. bepalen.Let wel: de 'Promote' advertentie optie is alleen beschikbaar voor video's die geen muziek bevatten die auteursrechtelijk beschermd is. Was je dus van plan op een trend te springen die gerelateerd is aan een populaire track, dan is het onmogelijk om dat TikTok filmpje te promoten.

Resultaten afwachten

Of de 'Promote' knop een effectieve manier van adverteren is, valt tot op vandaag nog af te wachten. Wat we wel weten, is dat marketeers in het verleden al het gebruik van Boost-knoppen hebben afgeraden. Toch is er geen reden tot twijfel, want het is perfect mogelijk dat de promotietool van TikTok andere en vooral betere resultaten oplevert. Daarbovenop is het algoritme van de populaire app bijzonder goed in het tonen van de content die mensen willen zien, wat de automatische advertentie targeting wellicht ook doeltreffender maakt.Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen.

Vorige
Vorige

Facebook voegt nieuwe elementen toe om de prestaties van organische posts te optimaliseren

Volgende
Volgende

Facebook onthult eigen slimme bril met Ray-Ban