Facebook voegt nieuwe elementen toe om de prestaties van organische posts te optimaliseren

Nadat Facebook vorig jaar een testoptie voor organische video content lanceerde, introduceert het nu een nieuwe update, met een gloednieuwe lay-out en uitgebreide postopties. Het doel? Gebruikers meer houvast bieden in hun Facebookstrategie.

Update biedt nieuwe opties

De gloednieuwe post testing tools van Facebook maken het mogelijk om verschillende postformaten, tekst-, link- en afbeeldingopties te testen. Dit biedt bedrijven een pak meer mogelijkheden. Zo kan je voor elke test een specifieke metriek kiezen om te meten: Comments, Shares, Reactions, People Reached of Link Clicks. Op basis hiervan is het mogelijk een test te formuleren om de respons van jouw specifieke doelgroep te optimaliseren. Elke postvariant wordt dan getoond aan een steekproefselectie van je publiek om te meten hoe zij reageren.

Daarbovenop ben je in staat alle elementen van je 'creatieve posts' te vergelijken, inclusief titels en miniaturen. Terwijl je ook afbeeldingslinks en 'tekst posts' met elkaar kan vergelijken, is het bij 'video posts' enkel mogelijk om te testen op een like-for-like (video-for-video) basis.

Je kan alle tests tot 24u lang uitvoeren zodat je de meest effectieve versie opnieuw kan publiceren of boosten. Verder krijg je aan de hand van de nieuwe update waardevolle inzichten in de voorkeuren van je doelpubliek. Dit maakt het eenvoudiger om je contentplanning op te stellen.

Vergelijkbaar met de 'AD experimenten' 

De nieuwe testoptie is vergelijkbaar met Facebook's AD Experiments in de Ad Manager, waarbij je advertentiecreaties kan vergelijken met het oog op het maximaliseren van de uitgaven. Het testen van organische berichten is een tikkeltje anders daar je niet definitief betaalt om de best presterende post te maximaliseren, maar het concept en proces zijn in wezen hetzelfde; een eerste steekproef van de reacties van het doelpubliek die leidt tot betere beslissingen over het plaatsen van berichten.

Facebook is al enige tijd bezig met het verfijnen van de organische post testing tools. Het sociale media netwerk wil gebruikers zicht geven op het soort content dat bij gebruikers het best in de smaak valt én duidelijk maken op welke manier je, afhankelijk van je doelen, een groter publiek kunt bereiken of meer klikken kan genereren. De effectieve resultaten van de nieuwe update vallen tot op heden nog af te wachten, maar alles uitproberen kan alvast via 'Berichten maken' > 'Posttest maken' in de Facebook Creator Studio.

Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen.

Vorige
Vorige

LinkedIn lanceert gids om merkcommunicatie te helpen verbeteren

Volgende
Volgende

TikTok voorziet 'Promote' advertentie optie voor business accounts