LinkedIn lanceert gids om merkcommunicatie te helpen verbeteren

Inclusiviteit is de afgelopen jaren een steeds belangrijker aandachtspunt geworden, waardoor voor merken zowel de manier van communiceren als het kaderen van marketing- en sociale media berichten aanzienlijk veranderd is. Naar aanleiding van die veranderingen én om bedrijven bij te staan, lanceerde LinkedIn onlangs een gids om merkcommunicatie te helpen verbeteren.Volgens een recent rapport van Facebook voelt slechts 41% van de gebruikers zich vertegenwoordigd in de advertenties die ze zien. Aanvullend hierop willen jongere generaties zich steeds vaker aansluiten bij bedrijven die zich bewust zijn van sociale kwesties én bereid zijn zich aan te passen aan culturele verschuivingen. De nieuwe 'Inclusive Language'-gids van LinkedIn vormt hier een waardevolle aanvulling op.

Bewust nadenken over taalgebruik

In de gloednieuwe LinkedIn gids worden de belangrijkste elementen van een op integratie gerichte taalaanpak uiteengezet en wordt gewezen op het belang van een attente berichtgeving. Verder kaart de guide een aantal interessante punten aan om in overweging te nemen, waaronder:

  • Beledigende en verouderde termen
  • Gendertaal
  • Stereotypen en stigma's
  • Veronderstellingen
  • Cultureel bepaalde woorden
  • Ingewikkeld taalgebruik
  • Woorden met verborgen betekenissen

Het gaat om subtiele vormen van gender- of cultureel bevooroordeelde termen die vaak relatief onschuldig lijken. Maar: door hier bewust van af te stappen, verminderen we het stigma dat aan ons taalgebruik kleeft én de associaties die dat met zich meebrengt.

Verbeterde merkcommunicatie

LinkedIn wil mensen aan de hand van hun 'Inclusive Language'-gids aanzetten om na te denken over het taalgebruik dat ze hanteren en de gevolgen daarvan voor de versterking van verouderde normen, die we achter ons zouden moeten laten. Het is op zijn minst de moeite waard de bewuste gids eens door te nemen. Op die manier sta je stil bij de kadrering van jouw eigen marketing- en sociale media berichten én ben je in staat je communicatie waar nodig aan te passen. Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen.

Vorige
Vorige

Facebook Workplace werd 5 én behaalt de kaap van 7 miljoen betalende abonnees

Volgende
Volgende

Facebook voegt nieuwe elementen toe om de prestaties van organische posts te optimaliseren