Facebook Workplace werd 5 én behaalt de kaap van 7 miljoen betalende abonnees
Kaarsjes en taart voor Facebook Workplace want het professionele platform bestaat vijf jaar. Alsof dat nog geen reden genoeg is om te feesten, helpt Workplace inmiddels 7 miljoen werknemers van duizenden bedrijven om op de hoogte te blijven van belangrijke (interne) updates én om op nieuwe, steeds veranderende manieren samen te werken aan projecten. Wij zetten het platform dan ook met plezier even in de spotlight.
Toename in gebruik
Workplace leek lange tijd een plek die door bedrijven vermeden werd, maar niets is minder waar. Het momentum van het professionele platform blijft groeien. Zo zag Facebook Workplace haar gebruikers tijdens de Covid pandemie met 40% toenemen. Daarbovenop heeft ook de verschuiving naar hybride werkmodellen, waarbij werknemers hun tijd verdelen tussen thuis- en kantoorwerk, geholpen om het gebruik van de app te stimuleren.
In wezen is Workplace hetzelfde als Facebook, maar dan enkel voor interne, zakelijke communicatie. Dat bespaart ondernemingen veel tijd in training, aangezien de overgrote meerderheid van de mensen al bekend is met de verschillende tools en communicatie opties van Facebook. Bovendien levert de toegevoegde capaciteit voor live-streaming, het delen van bestanden én interne aankondigingen aanzienlijke voordelen voor bedrijven.
Grote hulp
Toen Workplace 5 jaar geleden van start ging, kwam er kritiek op de Facebook branding. Vandaag de dag krijgt het platform een pak meer vertrouwen. En terecht, want Workplace hielp reeds miljoenen bedrijven om, via vertrouwde en effectieve tools die makkelijk te implementeren zijn, hun communicatie te verbeteren.
Kortom; het ziet ernaar uit dat Facebook een nóg groter deel van ons dagelijks leven zal gaan uitmaken, en dat op het gebied van verscheidene aspecten. Voor een betere connectie en community binnenin of met andere bedrijven, kunnen we alvast rekenen op Workplace.
Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen.