Brace yourself: Google for Jobs is coming

Looking for a job? Just Google it!

Sta je aan het hoofd van een KMO of ben je verantwoordelijk voor de HR van een knoert van een multinational? De kans zit er dan dik in dat je al meerdere malen bent geconfronteerd geweest met de moeilijkste zoektocht op aarde: de zoektocht naar degelijke werknemers.
Laat ons eerlijk zijn, de dag van vandaag gaan bedrijven niet meer op zoek naar goede werkkrachten maar gaan goede werkkrachten op zoek naar een compatibele baas. Veelal start die zoektocht reeds bij het lezen van de vacature die je op je favoriete kanaal online hebt gegooid.

Het zoeken naar een nieuwe werkplek begint voor heel wat mensen bij de moeder alle zoekmachines, zijnde Google. Je krijgt er met een eenvoudige klik zowat tonnen relevante (en ook heel wat minder relevante) aanbiedingen te zien, een overaanbod als het ware waardoor een eenvoudig iets al snel uitmondt in een gevalletje “ik heb er genoeg van en doe het morgen wel”. Potentiële werknemers raken ontmoedigd door de bakken nutteloze aanbiedingen en bedrijven die op zoek zijn, die raken verzwolgen in een eindeloze massa.

Recruteren met de power van Google

Met die argumenten in het achterhoofd gingen de ingenieurs van Google vorig jaar aan het werk om hun beroemde algoritmes te gaan verfijnen. Wat als je net zo specifiek naar een job kon zoeken als eender welke andere zoekopdracht in Google? Google for Jobs was geboren. Na een testfase van iets meer dan 1 jaar op de grootste markten ter wereld, staat Google for Jobs klaar om ook in België en Nederland van de band te rollen.

EUREKA! Wederom een nieuw jobplatform! Menig rekruteerders staan nu niet bepaald te springen om, in de nu reeds gigantische lijst van job-sites, er nog eentje bij te planten. Google for Jobs heeft echter 1 grote tool achter de hand, een rasechte staf van Merlijn waar zowel werkzoekenden als aanbieders een voordeel uit gaan kunnen putten.

SEO, content & jobs!

Door gebruik te maken van dezelfde algoritmes als bij de grote Google-broer, kun je bij het opstellen van je vacature ook je tekst gaan SEO-pimpen. Een leuke inhoud, het gebruik van keywords en het opstellen van een complete en unieke vacature gaat ervoor zorgen dat je aanbieding hoger dan die van de massabedrijven zal worden gerangschikt.

Als werkzoekende kun je dan weer veel gerichter gaan zoeken, waardoor je geen uren gaat spenderen aan het doorbladeren van honderden nutteloze aanbiedingen.

Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie?  Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen

Vorige
Vorige

Facebook verandert. Wat betekent dit voor jou?

Volgende
Volgende

Wat krijg je voor €1 op Facebook?