TikTok lanceert gids voor het bouwen van effectieve campagnes

Nu TikTok zijn razendsnelle opmars voortzet, overwegen steeds meer marketeers om het platform in te zetten om zo de naamsbekendheid en het bereik van hun merk te vergroten. Maar de populaire app vereist een specifieke aanpak; je moet begrijpen wat werkt binnen de TikTok-gemeenschap en dient je content af te stemmen op organische trends. Daarom lanceerde TikTok vorige week een gids voor het bouwen van effectieve marketingcampagnes. Wij zetten de belangrijkste zaken op een rijtje.

Grote budgetten zijn geen vereiste

Regel één om een succesvol bedrijfsprofiel op TikTok uit te bouwen? Je creativiteit afstemmen op de unieke kenmerken van het populaire platform. Daarbovenop dien je steeds in het achterhoofd te houden dat het creëren van TikTok-video's helemaal niet ingewikkeld hoeft te zijn. In feite is het mogelijk om de content creatie voor deze app veel eenvoudiger en kosteneffectiever te doen verlopen dan andere sociale media kanalen. Creatieve content op TikTok vergt namelijk geen groot productiebudget. De ingebouwde tools en effecten die het platform aanbiedt, zijn meer dan genoeg om je doelpubliek te imponeren.

Vind je niche

Merken en ondernemingen scoren het best wanneer ze hun niche vinden, actief luisteren naar hun (doel)publiek én aandacht besteden aan de nieuwste trends. Bovendien is authenticiteit steeds een belangrijk begrip om in het achterhoofd te houden. Bedrijven die succesvol zijn op TikTok, creëren uitsluitend video's met een originele en authentieke inhoud die nauw aansluit bij hun community.

Deel regelmatig content

Zodra je video/ campagne online staat, reist het vrij rond op TikTok en bereikt het gebruikers op basis van hun interesses. Om nieuwe volgers (en potentiële klanten) te bereiken, is het dan ook van belang om voortdurend nieuwe en diverse content te delen. Probeer 1-4 keer per dag te posten om te testen hoe verschillende soorten content door je doelpubliek worden ontvangen. Eens je hiervan op de hoogte bent, is het mogelijk specifieke posts van een (betaalde) boost te voorzien.Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen.

Vorige
Vorige

Facebook kondigt Horizon Workrooms aan. Een VR-samenwerkings- en vergaderplatform.

Volgende
Volgende

De Instagram engagement trends van 2021