Til jouw TikTok-strategie naar een hoger niveau met Always Engaged!

Het is geen geheim dat TikTok over een uniek systeem beschikt als het over entertainment gaat. Er zit enorm veel potentieel in de eindeloze vindbaarheid, diverse community en inclusieve cultuur waar ze het platform op bouwden. Met hun nieuwe Always Engaged-strategie stelt Tiktok een nieuwe manier voor aan brands om te connecteren met hun publiek en te groeien door middel van betrokkenheid en community interactie.

Het tijdperk van participatie.

Betrokkenheid op Tiktok is anders dan op andere platformen: het is meer dan likes en shares. Tiktok is een platform met dialoog waar de communicatie van beide kanten komt en het publiek deel uitmaakt van de content. Gebruikers hebben dan ook een hogere betrokkenheidsgraad dan gebruikers op andere platformen.

Als brand moet je weten hoe het platform werkt.

Maar liefst 79% van TikTok gebruikers geeft aan dat ze een voorkeur hebben voor brands die weten hoe het platform werkt. Ze willen zelf benaderd worden door bedrijven op TikTok in plaats van zelf op zoek te moeten gaan. Maar hoe doe je dat als bedrijf? Simpel, met creators (influencers) of content makers. Gebruikers hebben vaak een vertrouwensband met content makers op het platform. Iets wat in het voordeel van bedrijven speelt. Ongeveer 1 op 3 TikTok-gebruikers laat weten dat ze al eens een product gekocht hebben via een aanbeveling van een content maker op het platform.

De Always Engaged-strategie uit de doekjes.

De Always Engaged-strategie maakt gebruik van organische content en betalende content terwijl je met behulp van creators doelen bereikt. Organische content staat het merk of bedrijf toe aanwezigheid te zijn op het platform, plezier te hebben en een band op te bouwen met hun community. Betalende content helpt het merk om potentiële klanten en toekomstige communityleden te bereiken. Daarnaast dragen creators bij tot de geloofwaardigheid van de merken. De kloof tussen iets kennen en iets kopen wordt daardoor gemakkelijker gedicht.Volgens analyses van Tiktok boost deze strategie gemiddeld naamsbekendheid met 173%, merk geliefdheid met 20%, terugkomende klanten met 27% en de relevantie van jouw brand of bedrijf met 18%.TikTok Always Engaged cijfers

Vorige
Vorige

De ultieme influencer marketing Q&A

Volgende
Volgende

Instagram blaast nieuw leven in branding!