Instagram blaast nieuw leven in branding!
Instagram blaast nieuw leven in hun branding. Hun kleuren, lettertype, logo en andere merkelementen kregen een opfrissende make-over die meer energie en doelgerichtheid uitstralen. Het nieuwe systeem wordt ontwikkeld om gebruikers te helpen meeslepende en inclusieve ervaringen te creëren.Het kleurverloop oogt hedendaagser met levendige en oplichtende kleuren. In het nieuwe lettertype - Instagram Sans - leeft de geschiedenis van het platform verder. Daarnaast beschikt het over meerdere wereldwijde scripts. Kortom: de nieuwe layout baseert zich op creatieve, simplistische en zelfexpressieve content!
Een oplichtend kleurverloop
Instagram’s nieuwe en levendige kleurverloop bedachten ze met behulp van een innovatief 3D-modellringsproces, zodat het levendig zou aanvoelen. Het kleurverloop van Instagram - bestaande uit hun merkkleuren - is de basis van het volledige kleurensysteem van het platform. Het legt de focus op ontdekking in hun marketing, logo en zelfs in de app. Instagram verheugt zich om de gebruikerservaring nieuw leven in te blazen met de energie van hun kersverse kleurverloop.
Het nieuwe lettertype: Instagram Sans
Instagram Sans is geïnspireerd op de ontwerpelementen die de gebruiker elke dag ziet - het logo en woordmerk. Van billboards tot websites, het nieuwe lettertype benadrukt met duidelijkheid Instagram’s identiteit.Instagram Sans is daarnaast ook een nieuwe manier voor de wereldwijde community om zich uit te drukken op plaatsen als Stories en Reels. Bij het ontwerpen van dit nieuwe lettertype was het doel om Instagram Sans wereldwijd toegankelijk te maken. Het Instagramteam werkte samen met wereldwijde taalexperts om het lettertype aan te passen aan universele scripts, waaronder Arabisch, Thais en Japans. Instagram wil al hun makers en leden van de community op die manier steunen om zich volledig uit te drukken in elke taal ze in communiceren.
Content op de eerste plaats
Het nieuwe designsysteem zet content centraal en focust op eenvoud en zelfexpressie. De nieuwe marketing lay-outs voor Instagram laten beeldvullende content zien, verwijzen naar de in-app ervaring en vieren de creativiteit die ze elke dag van hun community zien.