Jouw nieuwe outfit passen op Snapchat? Dat kan vanaf nu!

Het lijkt wel een sciencefiction film uit begin jaren 2000, maar het is gewoon realiteit op de populaire applicatie Snapchat. De nieuwe dress-up functie zorgt ervoor dat je vanuit je slaapkamer, woonkamer of keuken het aanbod van verschillende mode- en beautymerken bekijkt en past. Ben je fan? Dan koop je de outfit gewoon.  https://sociallemon.be/wp-content/uploads/2022/06/9fdb73e1-511e-4828-82c4-94b35d57c618-amsale-try-on-lens-gif.webmAugmented Reality, of kortweg AR, is bezig met een flinke opmars. Meer en meer kanalen halen het onderste uit de kan om iets nieuws uit te proberen met AR. Deze keer komt Snapchat met een nieuwtje. Het populaire platform biedt de mogelijkheid om van thuis uit de nieuwste collecties te passen. 

Hoe werkt Dress-Up?

Wil je de nieuwe Dress-Up functie gebruiken, dan open je de camera op Snapchat. Als je rechtsonder op de smiley klikt, openen alle lenzen. Scroll door de lenzen naar het vergrootglas en klik hierop. Vervolgens klik je op 'Aankleden' en zie je de lensopties van verschillende merken zoals Gucci, Balenciaga, Ulta Beauty ... Met Dress-Up pas je van deze merken volledige outfits zonder van kleding te wisselen. Wanneer je de lens opent, moet je foto's maken in verschillende poses en de AR-technologie doet de rest. Het gaat zover dat wanneer je een trui aanhebt, maar een t-shirt wil passen, de technologie de trui zal wegwerken en blote armen te zien zijn. Ben je overtuigd van de outfit? Dan koop je die met een paar klikjes. 

Screenshop, waar vind ik deze broek?

Het lijkt wel een vraag je aan Alexa zou stellen, maar het is gewoon een nieuwe functie in Snapchat. Wanneer je een foto upload in de app, van een outfit je leuk vindt, zoekt Snapchat waar je een gelijkaardige outfit koopt. Of zelfs waar je die specifieke outfit koopt. Als de outfit ergens in korting staat, toont Snapchat waar je de outfit in uitverkoop koopt. 

Is deze optie beschikbaar in België?

De nieuwe functie zijn ze aan het uittesten en stelselmatig aan het uitrollen naar Snapchat-gebruikers wereldwijd. Regelmatig de app bijwerken is dus de boodschap! 

Vorige
Vorige

LinkedIn creëert extra engagement mogelijkheden.

Volgende
Volgende

De ultieme influencer marketing Q&A