LinkedIn creëert extra engagement mogelijkheden.
Engagement en interactie creëren - dat is waar het tegenwoordig allemaal om draait op sociale media. Sociale media kanalen zetten hierop in en proberen deze ervaringen - waar mogelijk - te verbeteren. Ook LinkedIn speelt hierop in met enkele nieuwe features om engagement te boosten. Hun nieuwe 'repost' optie moet de drempel om posts te delen verkleinen.
'Opnieuw plaatsen', rechtstreeks op je profiel
Voor een lange tijd was het alleen mogelijk om op LinkedIn een post te delen als je hier jouw eigen tekst bij typte. Dit was vaak een drempel, want wat moet je nog vertellen wanneer alle informatie in de post staat die je wil delen? Zoals alle sociale media luistert ook LinkedIn naar hun gebruikers. Daarom introduceren ze de nieuwe functie 'opnieuw plaatsen'. Hier deel je de oorspronkelijke post rechtstreeks op je profiel en is het niet nodig extra tekst bij te typen. Het principe is simpel, maar de impact zou wel eens groot kunnen zijn. De drempel valt weg en je maakt sneller ambassadeurs van je merk. Comments en shares die de post ontvangt na een deelactie worden rechtstreeks toegepast op de post van de oorspronkelijke creator – en dus niet op de gedeelde post. Zo creëer je meer engagement en verkeer naar bijvoorbeeld jouw bedrijfspagina op LinkedIn.
Meer engagement op event-pagina's
Wekelijks worden er zo'n 24.000 evenementen aangemaakt op LinkedIn, maar de engagementopties waren miniem. Daarom maken ze het nu mogelijk om opmerkingen te plaatsen op LinkedIn-events. Zo willen ze een plaats creëren waar discussies over het onderwerp of event gevoerd worden. Je reageert vanaf nu gemakkelijk op de feed op de event-pagina zelf. Door gebruikers te taggen, nodig je mensen uit voor het gesprek mee te volgen.