Planable maakt social media content planning eenvoudig
4 Redenen om te kiezen voor Planable als social media planningstool
Toen Social Lemon begon te groeien (meer medewerkers, meer klanten) werden we geconfronteerd met een probleem: hoe houden we de planning van al de verschillende social media accounts én de communicatie er rond overzichtelijk? Inplannen deden we via Facebook & co zelf en goedkeuring werd gevraagd via mail. Allesbehalve ideaal en vooral heel erg omslachtig. We gingen dus op zoek naar een oplossing. Een planningstool waar we de posts kunnen in opmaken zoals ze ook op het sociale netwerk weergegeven worden.
-
Een tool die de hele workflow omvat, van opmaak tot goedkeuring, tot de publicatie van de post
-
Een tool die de communicatie eenvoudiger maakt, zowel intern binnen het team als extern
-
Een tool zonder al teveel toeters en bellen zodat social media content planning overzichtelijk en gebruiksvriendelijk wordt
Zo hebben we een hele tijd enkele tools getest: Kontentino, ContentCal, Sprout Social, AgoraPulse, Loomly, Hootsuite, ... Onze beslissing viel uiteindelijk op Planable. Nu we er al een tijdje mee werken, kunnen we zeggen dat we nog geen spijt hebben gehad van onze keuze. Integendeel, de tool is ondertussen zelfs nog beter geworden! We geven je in dit artikel graag enkele redenen om ook te kiezen voor Planable.
Planable verzamelt al jouw social media accounts en profielen op een overzichtelijke manier
Voor mensen die verschillende social media pagina's beheren, is het vaak moeilijk om het overzicht te bewaren. Wat wordt via welk kanaal wanneer gepost? Met Planable wordt het een stuk makkelijker om alle accounts efficiënt te beheren vanuit één centrale plaats. Zo hebben wij per klant een 'workspace'. Sommige klanten hebben meerdere merken die aanwezig zijn op verschillende sociale netwerksites. Binnen één workspace verzamelen we al deze pagina's. Door de basic vormgeving van Planable - geen overbodige tralalaatjes en fancy designs in de user interface - ziet alles er heel duidelijk en gebruiksvriendelijk uit. Bij Planable geldt: Less is more. De tool blinkt uit in eenvoud. Dat maakt het een heel toegankelijke tool, zowel voor ons als voor onze klanten.
Planable maakt de workflow eenvoudig
Eén van de redenen waarom het zo eenvoudig is om meerdere social media accounts te beheren via Planable, is omdat de tool de hele workflow omvat. Het gehele proces vindt plaats binnen Planable, zonder nood aan extra mails, screenshots of excel bestanden. Je start met de opmaak van een post. Hierbij heb je zo goed als dezelfde mogelijkheden als wanneer je de post via Facebook, Instagram, Twitter of LinkedIn zou maken: foto's, video's, gifs, emoji's, tags,... noem maar op! Zo zie je ook meteen hoe je post er uit zal zien na publicatie.
Nadat je post opgemaakt is en je er zelf tevreden over bent, kan je via interne comments overleggen met jouw team. Aanpassingen kunnen eenvoudig gedaan worden. Vervolgens kan je ook de klant taggen, zodat deze een melding krijgt met de vraag om de post(s) te bekijken. Met één simpele klik kan de klant goedkeuring geven. Toch nog feedback? Die delen ze eenvoudig in de commentsectie naast de post. Na goedkeuring kies je om de post meteen te publiceren of stel je een datum en tijdstip in wanneer de post online moet.
Enkele extra's: de mogelijkheid om de planning van je posts in calendar view te bekijken, labels, filters, de bewerkingsgeschiedenis van je berichten, ... Bovendien is er ook een mobiele app die steeds meer mogelijkheden biedt om de workflow te doorlopen via je smartphone. Zit je toch met een vraag of probleem? De customer support van Planable reageert snel en helpt je steeds zo goed mogelijk.
In planable krijg je een preview van je post te zien. Goedkeuren en inplannen kan via een simpele klik. Communicatie gebeurt overzichtelijk naast de post.
Planable doet communicatie vlotter verlopen
We haalden het al een paar keer aan: Planable maakt de communicatie rond je social media content planning een stuk eenvoudiger. Dit zowel voor de interne communicatie met het team als communicatie met externen zoals klanten. Feedback wordt naast de post in kwestie gegeven, wat een stuk eenvoudiger is dan over en weer mailen met een screenshot of mock-up van de post. Goedkeuring kan met één klik. Onze ervaring is dat, doordat het zo eenvoudig is, mensen ook geneigd zijn om vlugger te reageren wanneer ze een melding krijgen. Een mail met de vraag om goedkeuring bleef vaak een stuk langer onbeantwoord omdat het omslachtiger is. Ook communicatie via de mobiele app verloopt trouwens steeds beter door de nieuwe mogelijkheden die Planable voortdurend toevoegt.
Planable is the new kid on the block
Waarschijnlijk zijn er andere planningstools die je misschien bekender in de oren klinken. Deze gevestigde waarden hebben natuurlijk ook elk hun kwaliteiten. Maar Planable is jong en volop in groei, wat in dit geval zeker een sterkte is. Zo zijn ze niet enkel een stuk goedkoper dan de grote namen, ze zetten ook voortdurend in op vernieuwing en innovatie. Waar de gevestigde waarden tekort schieten, probeert Planable een oplossing te bieden. Planable luistert naar de problemen en frustraties waar hun gebruikers mee geconfronteerd worden en werkt voortdurend aan nieuwe features om deze frustraties weg te werken. Zo hebben wij in het afgelopen jaar alleen al een enorme evolutie gemerkt, met tal van nieuwe functies en een steeds grote gebruiksgemak.
Overweeg je om ook een tool zoals Planable te gebruiken maar zit je met nog wat vragen? Contacteer ons gerust voor meer informatie of bezoek de website van Planable.
We kregen een tijdje terug ook een eervolle vermelding op de website van Planable. Benieuwd naar onze case?
Planable is zeker te overwegen als
-
je meerdere sociale media beheert
-
met meerdere mensen samenwerkt op verschillende sociale platformen
-
overzicht wil behouden
-
op zoek bent naar een simpele en overzichtelijke planningstool
Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen