Met Twitter Create wil Twitter de mogelijkheden om geld te verdienen voor makers benadrukken
Content Creators zijn de nieuwe geldbronnen op sociale media. Elk platform optimaliseert zodat creatief talent gaat posten op hun apps. Zo willen ze oude users terug laten komen om de laatste nieuwtjes te checken op hun app. Vandaag neemt Twitter zijn laatste stap om de aantrekkingskracht van makers te vergroten, met de lancering van een nieuwe Twitter Create mini-site. Twitter Create zal een reeks tips, inzichten en voorbeelden bevatten om makers te helpen hun aanwezigheid op Twitter te maximaliseren. Het bevat specifieke secties voor makers, onderverdeeld in verschillende onderwerpen om te helpen hun Twitter-aanwezigheid te maximaliseren.
Scroll je door de mini-site dan vind je over elk onderwerp case studies, notities en andere blogs die je in de juiste richting helpen. Het is duidelijk dat Twitter de focus legt op geld verdienen met het nieuwe aanbod door bijvoorbeeld Super Follows en Spaces te pushen op de nieuwe minisite.
De site geeft een goed overzicht van Twitter's verschillende manieren om geld te verdienen, in negen verschillende categorieën. Tik bijvoorbeeld op 'Podcasters' en je komt op een speciale pagina met tips hoe je jouw show correct promoot, inclusief opmerkingen over welke specifieke Twitterproducten je hierbij helpen.
Betalen om Tweets te lezen?
Twitter's inkomstenbronnen zijn nog niet echt aangeslagen, zo lever Twitter Blue geen belangrijke bijdrage aan de inkomsten van het platform. Ook andere aanbiedingen genereren nog geen belangrijke inkomsten voor het bedrijf, maar ze bieden wel kansen! Er zijn gebruikers die aanzienlijk voordeel halen uit deze toevoegingen. De truc voor Twitter is om makers te helpen het gebruik ervan te maximaliseren, en hun eigen aanbod uit te bouwen om mensen beter te stimuleren om te betalen voor inhoud, wat geen gewoonte is in de app. Mensen lazen tweets altijd gratis, waarom zouden ze nu betalen? Die aarzeling is een belangrijk kantelpunt dat Twitter moet overwinnen. Tot nu toe was het aan de makers zelf om met meer overtuigende abonnementsaanbiedingen te komen, om waarde toe te voegen aan hun aanwezigheid op het platform.
Content creator op het platform vooruit helpen.
Het doel van ‘Twitter Create’ is om meer specifieke richtlijnen te geven over de waarde van abonnees. Net als Super Follower en Only Spaces duwen deze tools de makers in de richting om hun Twitter-aanwezigheid te verbeteren voor betalend publiek. Mensen gaan niet betalen voor je tweets, maar wel voor exclusiviteit die hen meer op één lijn brengen met de creator.
Tot nu toe was Twitter niet zo goed in het verwoorden van deze boodschap, daarom het lage gebruik van deze tools. Maar dit nieuwe platform biedt meer directe begeleiding, wat een boost kan betekenen voor de tools waarmee ze richten op winst.