Geld verdienen met TikTok? Via Branded Mission is het mogelijk!
TikTok is op zoek naar manieren waarop content creators meer geld verdienen. Bij korte clips is dit een groot probleem, daarom moesten we in 2017 ook afscheid nemen van de befaamde Vine – de ongeschreven voorloper van TikTok. TikTok doet er alles aan dit te voorkomen. Zo is het nu mogelijk video’s van 10 minuten te maken en zetten ze livestreaming meer in de spotlight. Branded Mission is de volgende stap in deze richting.
Advertenties crowdsourcen
Creativiteit is de basis van TikTok en ze hiervan profiteren ze. Branded Mission is eigenlijk crowdsourcen van video’s op de app. Een bedrijf zet een type challenge live met bepaalde criteria zoals toon je gezicht, gebruik deze hashtag of toon dit product en dit logo … Creators zien dit en maken er een video over. Dan doet het algoritme zijn werk. De best-presterende clip krijgt het bedrijf in kwestie te zien. Als ze dan de TikTok goedkeuren boosten ze die als gesponsorde ad. Op die manier krijgen merken visibiliteit en belonen ze creators voor hun werk, zowel met cash als traffic.
Profiteren van creativiteit
Wat creators hiermee verdienen hangt af van hoeveel het bedrijf wil geven. Hoe meer geld ze investeren, hoe meer mensen erop reageren, wat betere content betekent. Branded Mission maakt dus volop gebruik van de creativiteit op TikTok. Ze willen grote creators houden op hun app en niet laten overstappen naar een ander platform waar ze de mogelijkheid hebben meer te verdienen.