Waarom B2B-marketeers blijven inzetten op LinkedIn

Wordt LinkedIn in 2021 een belangrijk focusplatform voor jouw bedrijf?

Net zoals alle andere social media platformen zag ook LinkedIn in 2020 een toename in gebruik. Videocontent kwam in een stroomversnelling terecht en er werden meer en meer gesprekken via de LinkedIn Messages gevoerd. Hoewel de focus van LinkedIn lange tijd op B2B lag, wint Linkedin nu ook terrein op andere gebieden en dat zal je de komende maanden meer kansen bieden op vlak van merkbekendheid en connecties.

Nieuwe statistieken

Terwijl je  jouw strategie voor 2021 in kaart brengt, heeft LinkedIn deze week enkele nieuwe gebruiksstatistieken vrij gegeven.

Enkele van de belangrijkste aandachtspunten:

  • Professionals melden zich aan om lid te worden van LinkedIn met een snelheid van bijna 3 nieuwe leden per seconde.
  • Er zijn 2,9 miljoen groepen op LinkedIn, waaronder branche- en belangengemeenschappen, alumnigroepen van bedrijven en universiteiten en beroepsverenigingen.
  • Live streams op LinkedIn zijn sinds maart met 89% gestegen.

We hebben alle gegevenspunten en opmerkingen voor je verzameld in de onderstaande infographic.

Download onze handige infographic

Vul je mailadres in om snel de infographic te downloaden

Bron: LinkedIn

Vorige
Vorige

Social Media trends 2021

Volgende
Volgende

5 Manieren om merkbekendheid te verhogen en vertrouwen te bouwen