LinkedIn werkt aan functie om berichten in te plannen.
LinkedIn werkt aan het opzetten van een nieuwe optie om je aanwezigheid op het platform op te krikken. Het gaat om een optie om berichten in te plannen. Die optie is momenteel in de maak bij LinkedIn en zal rechtstreeks op het platform geïntegreerd worden. Je hebt dus geen thrid party apps meer nodig om op LinkedIn posts in te plannen!
LinkedIn app researcher Nima Owji deelde onderstaande screenshot op zijn Twitter-pagina. De nieuwe functie zou er zo uitzien. Een extra knopje, wanneer je een bericht schrijft, toont aan dat je de post kan inplannen. Dit zou een handige feature zijn voor heel wat gebruikers en content creators.
Betrouwbaarder
Posts via LinkedIn zelf inplannen, is iets betrouwbaarder dan via third party apps. Vooral op vlak van hoe je bericht eruit zal zien wanneer het live gaat. De meeste planningstools bevatten ingebouwde preview elementen om een eerste blik te bieden, maar geïntegreerde tools bieden een meer definitief zicht. Ze ondersteunen ook meer berichttypen en tools. LinkedIn had het volgende te vertellen wanneer er duidelijkheid werd gevraagd over de nieuwe functie:
"We werken eraan om binnenkort native postplanning naar leden en pagina's te brengen. Verwacht van ons meer updates over onze toekomstige plannen op een later tijdstip.”
Ze zeggen met andere woorden niet zo denderend veel, maar het bewijst wel dat LinkedIn aan een dergelijke planningsoptie voor posts bezig is. Iets wat een waardevolle tool zal worden in jouw LinkedIn strategie. Daarnaast blijft het platform recordniveaus van betrokkenheid zien. Het is dus zeker de moeite waard om meer aandacht te besteden aan de mogelijkheden en opties van LinkedIn.