LinkedIn test volop nieuwe functies uit.

Het introduceren van nieuwe functies op sociale media is altijd een risico. Je weet nooit hoe gebruikers hierop reageren. Maar elk socialemediakanaal wil inzetten op betrokkenheid, dus ook LinkedIn. Daarom kondigde het professionele kanaal enkele updates aan om meer interactie met posts, en elkaar, te bereiken.

De TikTok ‘For You’-page op LinkedIn?

Met hun nieuwe ‘discover’-feed zorgt LinkedIn ervoor dat je content te zien krijgt die ze baseren op je in-app activiteit. Dit heeft als doel het algoritme te verbeteren en alleen datgene te tonen waar je écht in geïnteresseerd bent. Het is te vergelijken met de ‘For You’-page van het razend populaire TikTok. Waar je ook alleen video’s te zien krijgt waarin je echt geïnteresseerd bent. Of dat denkt het algoritme toch.

Zitten gebruikers van LinkedIn hier op te wachten? Dat is de echte vraag. Is LinkedIn niet juist een kanaal waar mensen updates willen zien van mensen en bedrijven die ze (nog) niet volgen om zo hun netwerk uit te breiden? Maar LinkedIn waagt zich er toch aan. LinkedIn testte de nieuwe feed de afgelopen maand. Sommige gebruikers zien dus de nieuwe ‘Discover’-feed in de app.

Maak kennis met het team!

Naast de ‘Discover’-feed voegen ze een nieuwe 'Meet the team'-sectie toe aan vacatures. Dit met de simpele reden om sollicitanten een beter beeld te geven van wie in het bedrijf werkt. Hier zal het ook mogelijk zijn de LinkedIn-profielen van die medewerkers te delen. Daarnaast toont het de wederzijdse connecties tussen de sollicitant en het reeds bestaande team.

Gefeliciteerd!

Ook test LinkedIn een nieuwe 'Celebrations'-optie uit. Dit zijn meldingen die je zal ontvangen op LinkedIn. Ze willen leden beter op de hoogte brengen van de laatste mijlpalen van hun connecties. Dit omvat veranderen van job, promoties, werkverjaardagen …

Evaluatiecriteria om deel te nemen aan een LinkedIn groep.

Als laatste voegt LinkedIn ook enkele nieuwigheden toe aan LinkedIn Groups. En dat is opmerkelijk omdat de groepen op LinkedIn niet leven en grotendeels genegeerd worden. Toch denkt LinkedIn dat mensen waarde halen uit die groepen. Ze zien het als the way to go voor advies, ondersteuning en tips uit de professionele wereld. LinkedIn wil meer groepsbetrokkenheid creëren. Zo introduceren ze nieuwe functies als acceptatiecriteria om bij een groep te komen en gepersonaliseerde berichtjes voor nieuwe leden.

Vorige
Vorige

De beste momenten om te posten op sociale media?

Volgende
Volgende

Google kondigt updates aan voor zoekalgoritmes.