Instagram vervangt 'swipe up'-links door link stickers

Instagram doet voortdurend inspanningen om de interactie via stories te verbeteren. Zo brengt de populaire app nu een wijziging aan in de manier waarop externe links worden gedeeld binnen story frames. De huidige 'swipe up'-links zoals we die kennen, worden vervangen door een gloednieuwe 'link'-stickeroptie. Wij vertellen je hieronder meer over de update.

Een pak voordelen

Instagram heeft recent bevestigd dat alle gebruikers die momenteel toegang hebben tot 'swipe up'-links, binnenkort toegang zullen krijgen tot de nieuwe en verbeterde link-stickers. Méér nog: die verandering komt er sneller dan verwacht. Eind deze maand zeggen we de 'veeg omhoog'-links voorgoed vaarwel. Volgens Instagram biedt de nieuwe functie gebruikers dan ook een heleboel voordelen:

  • Een gestroomlijnde ervaring voor de creatie van Instagram verhalen: story stickers, zoals 'donatie', 'muziek', 'poll' en binnenkort 'link', helpen je om jouw stories te verduidelijken én te delen wat voor jou belangrijk is.
  • Toegevoegde creatieve controle: De link-sticker ziet er hetzelfde uit en functioneert op dezelfde manier als andere stickers (bv. poll en locatie). Dat wil zeggen dat de nieuwe functie, in tegenstelling tot 'swipe up'-links, meer controle biedt voor de gebruiker. Zo is het mogelijk de link verschillende stijlen te geven, van formaat te veranderen én op gelijk welke plaats in jouw verhaal neer te zetten. Dit alles draagt bij tot een maximale impact.
  • Meer betrokkenheid: We weten dat betrokkenheid en nabijheid belangrijk zijn voor mensen. Ook hier draagt de vernieuwde functie aan bij. Users zijn, net als bij andere stories die worden gedeeld, in staat reacties en antwoorden te ontvangen op berichten die zijn voorzien van de link-sticker. Dit in tegenstelling tot 'swipe up'-links, waarbij je geen feedback kon ontvangen

Beschikbaarheid en veiligheid

De update zou wel eens voor verbetering kunnen zorgen. Ten eerste zullen links prominenter aanwezig zijn in je story frames, waardoor je meer kans hebt om extra doorkliks te lokken én je meer kunt focussen op het stimuleren van de actie binnen je verhaal. Aan de andere kant is de 'swipe up'-functie een gewoonte geworden. Het kan dus enige tijd duren vooraleer het gedrag van gebruikers omtrent het delen van links verandert. Daarbovenop is momenteel nog onduidelijk of de nieuwe link stickers uiteindelijk beschikbaar zullen worden gemaakt voor alle Instagram gebruikers, óf indien de app de functie beperkt zal houden tot geverifieerde profielen en personen met meer dan 10k volgers, zoals bij de huidige 'swipe up'-optie.Verder bevestigt Instagram dat integriteit en veiligheid een belangrijk aandachtspunt zullen vormen bij de invoering van de gloednieuwe functie. De populaire app zal een waakzaam oog houden op de links die mensen delen via de optie, om te verzekeren dat er geen verkeerde informatie of spam gedeeld wordt. Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen.

Vorige
Vorige

Facebook voegt nieuwe functies toe aan Messenger voor hun 10e verjaardag

Volgende
Volgende

YouTube introduceert het 'YouTube Shorts Fund'