Hoe kan ik Gen Z bereiken?
Gen Z is opgegroeid in een wereld van sociale media, constante connectiviteit zit in hun DNA. Ze delen enkele specifieke eigenschappen die marketeers moeten weten. Facebook heeft enkele van de belangrijkste trends onderzocht en publiceerde hierover een rapport, nl. “Kennismaken met de Ik-ben-wij-generatie”.
Na het analyseren van gebruikersinzichten, heeft Facebook verschillende belangrijke trends geschetst om je aantrekkingskracht voor jongere consumenten te maximaliseren. Wij illustreren deze trends aan de hand van enkele voorbeelden.
1. Diversiteit staat centraal.
Gen Z beschouwt zijn diversiteit als een pluspunt. Bij deze generatie staat vertegenwoordiging boven conventionele constructies. 71% hiervan zegt zelfs dat ze méér verscheidenheid in reclame willen zien. Gen Z wil alle levensstijlen omarmen waardoor de media wordt beïnvloed.
Bv. Asos — Kledinglijn ASOS creëerde een modellijn, genaamd Collusion, die op de jeugd is gericht. Door een pol op een Instagram Storie, ontdekte het merk, dat bijna 2/3 van betrokken personen van mening was dat kleding gender-neutraal moet zijn.
Deze inzichten laten zien dat de traditionele gedragingen veranderen. En als je contact wil maken met Gen Z, dan moet jij als merk mee veranderen. Het betrekken van diversiteit kan een goede manier zijn om in te spelen op deze nieuwere trends.
2. Toename van groepscommunicatie.
Hoewel ze hun individualiteit waarderen, heeft Gen Z ook nood aan de verbindingen die groepen maken, wat kan verklaren waarom er meer dan 10 miljoen groepen zijn op Facebook - met 1,4 miljard mensen die ze elke maand gebruiken.
Door Generatie Z dingen aan te bieden zoals exclusieve ervaringen, inhoud achter de schermen of samenwerkingsmogelijkheden, kan je contact maken met deze groep via de interesses, passies en oorzaken die hen drijven.
3. Ze gaan op zoek naar oorzaken die de community ten goede komen.
Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat de nieuwe generatie consumenten steeds meer bewust wordt over hoe producten worden ingekocht. Door hierop in te spelen kan je een sterkere band creëren met de jongere consumenten.
Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen