To Facebook or not to Facebook

Facebook, het grootste social media platform ter wereld, is een krachtige tool. Het stelt niet alleen gebruikers in staat om nooit meer dan 7 mensen verwijderd te zijn van eender wie in de wereld, het is ook een goudmijn voor adverteerders en marketingdoeleinden.
Het aanbieden van je product of dienst was nooit eerder in de geschiedenis zo specifiek en gericht.

Dankzij de enorme database die Facebook ondertussen is geworden, heeft iedereen niet alleen toegang tot basisgegevens zoals je naam en leeftijd, maar ook je hobby's, relaties tot zelfs je koopgedrag. Voor heel wat mensen hoort deze evolutie nu éénmaal bij de geest van de tijd. Het leven wordt sneller maar wordt vooral eenvoudiger. Voor anderen is deze tendens nogal beangstigend en besluiten ze dan ook hun facebook-account te sluiten en te verwijderen.

Of je die functie nu zelf gebruikt of niet, de ontwikkelaar van de app moest er wel voor langs Facebook.

Zijn deze mensen dan volledig afgesloten van de wereld van marketing?

Niet echt neen. Facebook is oppermachtig en er bestaat nagenoeg geen enkele smartphone-app waar je niet ergens een “share on FB” button hebt staan. Of je die functie nu zelf gebruikt of niet, de ontwikkelaar van de app moest er wel voor langs Facebook. De SDK (System Development Kit) van Facebook zorgt er niet alleen voor dat de ontwikkelde app een verbinding kan maken met het platform (om bv je score in een spelletje te gaan publiceren) maar de kit blijft ook gewoon commercieel interessante info verzamelen. Is het niet van een Facebook-account, dan wel via je smartphone. Vergelijk het met een sticker “geen reclamedrukwerk” op een brievenbus, waar een rebelse bezorger er toch eentje in steekt.

Ook in 2019 blijft de wereld van de digitale marketing evolueren en zichzelf verfijnen. Een wereld waarin ook wij onszelf blijven bijschaven en een wereld waarin we graag onze expertise met jullie delen.

Op zoek naar een manier om ook dit jaar nieuwe klanten te kunnen bereiken en oude klanten te kunnen verrassen? Contacteer ons vrijblijvend voor een afspraak.

Vorige
Vorige

5 Doelen die LinkedIn je helpt bereiken

Volgende
Volgende

Waarom je niet langer mag wachten met video