Menu Sluiten

Nieuws en Tips

Waarom B2B-marketeers blijven inzetten op LinkedIn

Wordt LinkedIn in 2021 een belangrijk focusplatform voor jouw bedrijf?

Net zoals alle andere social media platformen zag ook LinkedIn in 2020 een toename in gebruik. Videocontent kwam in een stroomversnelling terecht en er werden meer en meer gesprekken via de LinkedIn Messages gevoerd. Hoewel de focus van LinkedIn lange tijd op B2B lag, wint Linkedin nu ook terrein op andere gebieden en dat zal je de komende maanden meer kansen bieden op vlak van merkbekendheid en connecties.

Nieuwe statistieken

Terwijl je  jouw strategie voor 2021 in kaart brengt, heeft LinkedIn deze week enkele nieuwe gebruiksstatistieken vrij gegeven.

Enkele van de belangrijkste aandachtspunten:

  • Professionals melden zich aan om lid te worden van LinkedIn met een snelheid van bijna 3 nieuwe leden per seconde.
  • Er zijn 2,9 miljoen groepen op LinkedIn, waaronder branche- en belangengemeenschappen, alumnigroepen van bedrijven en universiteiten en beroepsverenigingen.
  • Live streams op LinkedIn zijn sinds maart met 89% gestegen.

We hebben alle gegevenspunten en opmerkingen voor je verzameld in de onderstaande infographic.

Download onze handige infographic

Vul je mailadres in om snel de infographic te downloaden

Bron: LinkedIn

Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen. Wil je inschrijven voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze nieuwste blogs? Dat doe je hier gemakkelijk.

Posted in Linkedin, Marketing

Gerelateerde berichten

Wil je up-to-date blijven?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

Geen paniek! We spammen niet met onnodige mails. Laat hier je voornaam en e-mailadres achter.