Menu Sluiten

Nieuws en Tips

De LinkedIn key takeaways voor 2023

Wil je in 2023 alles inzetten op LinkedIn, maar heb je weinig of geen ervaring met het professionele platform? Geen nood! Gebaseerd op trends en rapporten uit het afgelopen jaar hebben we de belangrijkste key takeaways van het platform voor je opgesomd. Zo stoom je jezelf helemaal klaar voor een digitale groei op LinkedIn in 2023.

Hoe vaak moet ik posten op LinkedIn?

Hoe meer je post op een socialemediakanaal, hoe hoger je bereik zal liggen. Dat klopt. Maar je interactieratio zal dalen. Voor een goed bereik in combinatie met een mooie interactieratio post je maximum 5 posts per week. Belangrijk is dat de tijd tussen deze posts altijd meer is dan 18 uur. Post je op maandagavond om 20:00 uur een bericht? Dan mag het volgende bericht pas de dag erna om 14:00 online komen. Anders onderschept het algoritme je post en pagina.

Wat zijn de beste dagen om te posten?

Ben je niet van plan om vijf posts per week te plaatsen? Dat is geen probleem. Maar dan moet je gerichter nadenken wanneer je wél een bericht online zet. De beste dagen en tijden om te posten op LinkedIn zijn:

  • Dinsdag tussen 8 uur en 11 uur
  • Donderdag tussen 8 uur en 11 uur
  • Zaterdag tussen 10 uur en 14 uur

Wat scoort inhoudelijk het beste op LinkedIn?

Op LinkedIn kom je zeer diverse content tegen. Van bedrijven die uitpakken met hun cijfers, tot een freelancer die een advertentie van een grote speler volledig ontleed of een bekentenis van een manager die het even allemaal niet meer weet. Maar welke topics scoren het best en hebben het meeste bereik?

  1. Persoonlijke verhalen
  2. Employer Branding
  3. Sociale en maatschappelijke verantwoordelijkheid
  4. Thought Leadership
  5. Content over de industrie waarin een bedrijf zich bevindt
  6. Evenementen
  7. Content over het product of services van een bedrijf

Welk type content haalt het meeste bereik op LinkedIn?

Niet elk type content scoort goed op LinkedIn. Video first marketing is op andere platformen gigantisch booming, maar heeft op LinkedIn bijvoorbeeld het tegenovergestelde effect. Maar welke content types scoren wel?

  1. Berichten met een downloadbaar document. 
  2. Polls – waar vragen beantwoord worden.
  3. Carrousels – waar volgers scrollen door enkele foto’s.
  4. Meerdere foto’s ondersteund met tekst.

Wat zijn de do’s en dont’s van berichten op LinkedIn?

DO | Hashtags zijn relevant op LinkedIn, maar beperk het tot maximum 10. Creëer ook je ‘eigen’ hashtags zoals #sociallemontips.
DO | Tag bedrijven en personen in je posts.
DO | Maak gebruik van emoticons, maar niet meer dan 4 per lijn of 10 per post.
DO | Zorg dat jouw posts tussen de 1200 en 1600 karakters bevatten.

DON’T | Veel blanco lijnen of witruimte toevoegen.
DON’T | Korte berichten plaatsen van slechts 1 tekstlijn.
DON’T | In één post dezelfde copy plaatsen in twee talen.

Met deze tips en tricks groeit jouw pagina zeker op LinkedIn! Wil je nog meer bijleren? Bekijk dan zeker eens onze (incompany) trainingen. Laat je het toch liever over aan (digitale) experts? Social Lemon helpt graag bij opzetten en uitbouwen van jouw sociale media kanalen.

Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen. Wil je inschrijven voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze nieuwste blogs? Dat doe je hier gemakkelijk.

Posted in Linkedin, Marketing, Social Media

Gerelateerde berichten

Wil je up-to-date blijven?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

Geen paniek! We spammen niet met onnodige mails. Laat hier je voornaam en e-mailadres achter.