Menu Sluiten

Nieuws en Tips

Instagram kondigt ‘Creator Portfolio’ aan

Steeds meer creators maken een Instagrampagina om hun werk te showcasen. Instagram speelt hier op in en introduceert hun nieuwe functie ‘Creator Portfolio’. Het principe is simpel: creators stellen een mediakit samen waar ze hun werk voorstellen. Zo brengen ze hun werk onder de aandacht zonder te moeten doorverwijzen naar externe (web)pagina’s.

Voor zowel influencers, grafisch designers en schilders.

Instagram maakt het voor creators mogelijk om binnenkort hun eigen portfolio samen te stellen – rechtstreeks in de app. Zo willen ze creators begeleiden bij het uitrollen en bekendmaken van hun werk. Een Creator Portfolio stelt gebruikers van Instagram in staat om hun profiel te delen met potentiële geïnteresseerden. De voornaamste functies zijn:

  • Teksten toevoegen om bezoekers meer te vertellen over jezelf en je werk.
  • Profielinhoud zoals posts en reels tonen.
  • Instagram-profielen delen van mensen of merken waarmee je hebt samengewerkt.

Instagram ziet de term ‘creator’ binnen hun Creator Portfolio in hele ruime zin. Influencers kunnen samenwerkingen met bedrijven uitlichten, grafisch designers kunnen hun beste werk tonen en schilders kunnen hun meest expressieve kunstwerk onder de aandacht brengen.

Creators tegenhouden over te stappen naar andere apps.

Instagram werkt hard en doet er alles aan om creatief talent op hun app te houden. Dit is ook om te voorkomen dat creators overschakelen naar TikTok, Pinterest of andere platformen om hun werk te tonen. De belangrijkste reden dat creators op een platform blijven, is niet alleen de mogelijkheid geld te verdienen, maar ook factoren zoals gebruiksgemak, bereik of een eerlijk algoritme. 

Hoe maak je een portfolio op Instagram?

Voor je een portfolio voor ontwerpers kan aanmaken, moet je lid zijn van de marktplaats voor ontwerpers.

  1. Tik onder ‘Uw hulpmiddelen’ op ‘Branded content’.
  2. Tik op ‘Creator portfolio’.
  3. Kies een omslagafbeelding.
  4. Voeg secties toe om je werk te laten zien. Je hebt de keuze uit:
    a. Tekst: Beschrijf je werk.
    b. Posts: Deel je posts en Reels om merken te laten zien wat voor soort content je maakt.
    c. Instagram profielen: Deel de profielen van mensen en merken waarmee je hebt samengewerkt.
    d. Inzichten: Belangrijke statistieken over je volgers en betrokkenheid.
  5. Tik op ‘Opslaan’.
  6. Standaard is je portfolio alleen voor jou zichtbaar. Om dit te wijzigen, tik je op ‘Zichtbaarheid wijzigen’.

Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen. Wil je inschrijven voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze nieuwste blogs? Dat doe je hier gemakkelijk.

Posted in Instagram

Gerelateerde berichten

Wil je up-to-date blijven?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

Geen paniek! We spammen niet met onnodige mails. Laat hier je voornaam en e-mailadres achter.