Wat zijn Facebook kaders en hoe kan ik ze voor mijn bedrijf inzetten?

Een post om in te kaderen

Iedereen kwam, misschien zelfs zonder het te beseffen, ongetwijfeld al in contact Facebook kaders. Surfend op de populaire golven van de Snapchat filters, biedt Facebook ook de mogelijkheid om je foto's en stories op te fleuren met gepersonaliseerde filters. Zo creëer je unieke en toch herkenbare content in een handomdraai.

Facebook Kaders voor je onderneming?

Foto’s opvrolijken met hippe designs is leuk, maar wat heb jij, en meer bepaald je bedrijf, eraan? Kan deze dynamische functie een meerwaarde bieden voor je activiteiten? Het antwoord hierop is volmondig JA.

Facebook kaders kunnen worden ontworpen naar je eigen smaak, zodat je deze probleemloos kunt gaan integreren in je branding. Je logo, je imago, je beeld of je boodschap wordt het wereldwijde web ingestuurd via jouw eigen foto’s. Meer nog, de kaders die je hebt ontworpen kunnen probleemloos door klanten, medewerkers, vrienden en familie tot zelfs volslagen onbekenden worden gedeeld om je boodschap een enorme visibiliteit te geven.

Bezint eer ge begint!

De sterkste kant van Facebook kaders is meteen ook de zwakste schakel. Een slecht of amateuristisch uitgevoerd design zal iedere meerwaarde van je campagne kelderen. Laat je ontwerpen dan ook grondig evalueren alvorens je ze het wereldwijde web instuurt of schakel een professioneel bureau in. Better safe than sorry.

Aan de slag

Facebook kaders werden bewust laagdrempelig gehouden om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken. Je hoeft dus geen IT-wonder te zijn om zelf een design de wereld in te sturen.

  1. Maak gebruik van een grafisch programma om je idee te visualiseren en om te zetten in een grafisch bestand. Het finale bestand bewaar je als een .PNG-bestand.
  2. Open de Frame Studio van Facebook. Je kan nu je eigen ontwerp gaan opladen en met de eenvoudige resizer pas je jouw design nog een laatste keer aan.
  3. Koppel je frame aan je gewenste profiel, persoonlijk of een bedrijfspagina, en stel indien gewenst een geo-target in. Standaard krijgt iedere Facebook-gebruiker toegang tot je frame, maar met de optionele geo-target kun je je gaan toespitsen op bepaalde zones en regio's.
  4. In de laatste stap geef je zoekwoorden op, waarmee Facebook-gebruikers via wijziging van hun profielfoto op hun smartphone zoeken naar je frame en kun je ook een tijdslimiet instellen. Of je frame blijft permanent actief of hij gaat online en offline op bepaalde tijdstippen. Een absolute meerwaarde voor wie tijdelijke campagnes wil uitvoeren.
  5. Na een laatste controle laat je je ontwerp keuren door Facebook en na de goedkeuring ga je ermee aan de slag. Facebook verwerkt ieder onderwerp zo snel mogelijk, maar hou rekening dat hier toch een 3-tal werkdagen over gaan. 

By the power of the Frame!

Facebook heeft je kader goedgekeurd en het is beschikbaar voor gebruik? In de Facebook-app op jouw smartphone klik je op het camera-icoontje bij jouw profielfoto. Klik op ‘kader toevoegen‘ en een selectie kaders komt tevoorschijn. De zoekfunctie maakt het mogelijk om op zoek te gaan naar specifieke kaders. Op een gerichte, selectieve en vooral erg hippe manier kunnen potentiële klanten kennis maken met je merk of dienst. 

Vorige
Vorige

Wat je moet weten over emoji op sociale media

Volgende
Volgende

In 7 stappen naar een goede Facebookstrategie