Welk type content is het populairst op Instagram?

Instagram focust zich enorm op video de laatste tijd. De grote baas, Adam Mosseri, haalde al meermaals aan dat betrokkenheid bij video's groeit. Daarom gaat Instagram mee met die trend om gebruikers het beste van dienst te zijn. Maar hoe belangrijk is video dan precies op Instagram? Welke formats zijn het waard om op in te zetten?

Welke content is het populairst op Instagram?

Onlangs analyseerde een team meer dan 77 miljoen Instagram-posts. Waarom? Om te meten wat precies de trends zijn waar gebruikers en bedrijven het beste op inzetten. Ze kwamen tot de volgende bevindingen:

% van uploads waren foto's42%% van uploads waren carousels26%% van uploads waren overig: video's in feed // Reels // video's op Instagram TV32%

Reels komen pas binnen op de derde plaats. Toch lijken die wel het meeste bereik te halen. Reels genereren ook de meeste likes, maar de foto posts krijgen wel de meeste comments.

Maximaliseer je bereik met Reels

De data vertelt ook dat je met Reels tegenwoordig je bereik maximaliseert. Wat niet wil zeggen dat je alle andere content moet negeren. Alle content types blijven belangrijk om een succesvol Instagram-account uit te bouwen. Veel gebruikers kiezen er toch voor om niet op Reels in te zetten. Wat langs de andere kant toch wat vreemd is met de hype rond short-form videocontent. Hier liggen dus heel wat kansen om meer aandacht te krijgen met Reels-content. Als je het uit wil proberen, is nu misschien wel het ideale moment! Er is een reden dat Meta zoveel nadruk legt op Reels, en het is dus de moeite waard om dit in jouw Instagram-strategie te overwegen.

Vorige
Vorige

TikTok brengt hun eigen BeReal uit: hier is ‘TikTok now’

Volgende
Volgende

Weinig tijd? Bekijk YouTube video’s aan een versneld tempo.