Met deze tips creëer je content die leeft.

Wervende sociale media content creëren vraagt tijd en een duidelijke planning. Zo bereik je het juiste publiek met aankoopintentie. We delen met jullie graag zes praktische tips waarmee je online content creëert waar na verloop van tijd duidelijke resultaten te zien zijn.

1 Denk na over zoekwoorden.

Wanneer jouw bedrijf actief is in een niche gebruik je waarschijnlijk vakspecifieke termen. Gebruik je deze termen op jouw website en communicatie? Dan is de kans groot dat deze als zoekwoord een klein zoekvolume hebben. Dit zoekvolume krik je omhoog door longtail zoekwoorden1 te gebruiken. Het gemiddelde van gebruikte zoekwoorden is maar liefst 70% longtail zoekwoorden. Heb je dus het gevoel een zoekwoord niet zo goed scoort? Probeer het dan uit te breiden tot een longtail zoekwoord.

Ook is een analyse uitvoeren over het gebruik van (bepaalde) zoekwoorden mooi meegenomen:

  • Hoeveel resultaten tonen ze?
  • Hoe effectief zijn ze voor je product?
  • Welke zoekwoorden gebruikt de concurrentie?

Zo beslis je gemakkelijk om in te zetten op één specifieke groep zoekwoorden.

1 Zoektermen bestaande uit meerdere zoekwoorden. Gemiddeld vormen drie zoekwoorden samen een (korte) zin. Hierdoor worden zoekopdrachten concreter en wordt je gemakkelijker gevonden.

2 Wees relevant.

Mensen volgen jouw bedrijf uit interesse voor wat je doet en/of communiceert. De volgende stap is aftoetsen of ze gerelateerde onderwerpen ook interessant vinden. Je bouwt zo - niet alleen - een sterke community uit, maar bereikt op lange termijn ook nieuwe doelgroepen. Deze nieuwe potentiële volgers waren in eerste instantie misschien niet geïnteresseerd, maar de gerelateerde onderwerpen interesseren hun misschien wel. Maar let op, blijf altijd communiceren over wat je weet en kent.

3 Hergebruiken – hergebruiken – hergebruiken.

Hergebruiken van content is key. Heb je een blog geschreven waar je blij mee bent? Maak hier dan een bijhorende social media post voor. Misschien is het wel leuk een video erover te maken. Hergebruiken van content zou je ‘economisch’ een slimme zet kunnen noemen. Je wint er tijd mee aangezien het idee en de basis er al is. Soms is het beter één idee tot in de puntjes uit te werken en zowel on- als offline uit te rollen, dan een dozijn unieke ideeën te bedenken waar je slechts éénmalig iets mee doet. 

4 Influencers vergroten jouw naamsbekendheid.

Influencers hebben een betrouwbare stem en die moet je gebruiken. De volgers van de influencer zijn trouwe fans en geloven wat de influencer zegt. De influencer heeft voldoende impact om volgers te overtuigen tot aankoop. Ze vergroten het bereik van jouw content, maar ook betrokkenheid is bij hen een belangrijke factor. Hun mening wordt gezien als betrouwbaar en oprecht, waardoor je het publiek sneller overtuigt.

5 Communiceer breed en verwijs door.

Communiceer op sociale media altijd in ruime zin over een bepaald onderwerp. Nieuwe volgers hebben er niets aan dat je inzoomt op één bepaald segment van jouw dienst of producten. Wanneer je op sociale media breed communiceert, trigger je mensen naar meer informatie. Vervolgens verwijs je ze door naar een externe bron (website, video …) waar je meer details geeft.

6 Wees dé bron aan informatie.

Geef mensen het gevoel ze bij jou aan het juiste adres zijn om up-to-date te blijven van de laatste informatie over een onderwerp. Deel niet alleen informatie over je product of dienst, maar baseer jouw content ook op trends binnen jouw sector. Door content te creëren die inspeelt op trends heb je altijd een bron aan inspiratie om content rond te creëren.

Vorige
Vorige

Snapchat lanceert desktop app, voorlopig exclusief voor betalende gebruikers!

Volgende
Volgende

Pinterest zet 'Idea Pins' om in advertenties.