Is er nog steeds etiquette in onze berichten?
Let op je woorden
Houd de taal van je berichten neutraal. Vermijd het gebruik van sarcasme of ironie tenzij je er zeker van bent dat je gesprekspartner je zal begrijpen. Er is ook niets zo vervelend als fouten in je berichten. Check daarom, voor je die verzendknop aanraakt, altijd eerst wat je geschreven hebt.
Hou het kort, maar niet te kort
Je kent het wel, dat moment waarop je begint te zweten wanneer je die ellenlange tekst toegestuurd krijgt. Houd het op enkele duidelijke zinnen. Als je toch veel te vertellen hebt, kan je beter overschakelen op een videogesprek. MAAR te korte gesprekken zijn ook niet aangenaam, denk maar aan de gesprekken bestaande uit één woord. Zoek een goede en aangename balans.
Begraaf je contactpersoon niet onder de berichten
Stuur geen vijf berichten over hetzelfde onderwerp als je dit allemaal in één bericht kan. Verschillende notificaties zorgen voor afleiding en zijn vervelend. Wanneer je meerdere berichten na elkaar in een groepschat stuurt, kan dit overkomen als dominerend. Dit zorgt ook voor verwarring bij
mede-gesprekspartners die pas later aan het gesprek deelnemen.
Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen