Dit is hoe je succesvolle Instagram Reels maakt!

Na enkele onderzoeken blijkt dat volwassen gebruikers van Instagram gemiddeld 30 minuten per dag scrollen door Reels. Het concept van korte video’s uploaden is dus razend populair. Of het nu gaat over reistips, koken of gewoon enkele simpele danspasjes: gebruikers van Instagram weten het te waarderen. Maar hoe maak je professionele en succesvolle Reels? Wij helpen je graag.

1 Grijp de aandacht vanaf seconde één.

Vooraleer je een Reel opneemt, moet je goed nadenken wat de doelstellingen zijn. Vanaf de eerste seconden moet je de kijker triggeren om verder te kijken. Reels is een snel platform en als je de ontvanger niet van in het begin weet te interesseren, scrollen ze gewoon door. Ook benadruk je het best het merk in het begin van de Reel.

2 Maak creatieve overgangen.

Creativiteit is intussen een vaste term binnen marketing. Het is dan ook de sleutel tot succesvolle Reels. Aangezien de editing van Reels altijd vrij simpel is, pimp je het wel gemakkelijk met overgangen. Zo vermaak je de kijker en blijven ze er met hun aandacht bij. Dit begint natuurlijk met testen: welke stijl van editing past bij jouw merk en welke stijl van video’s bereikt het snelst je doelgroep?

3 Audio en beeld lopen hand in hand.

Muziek is een belangrijk element van jouw Reel. Uit onderzoek van Instagram blijkt dat 80% van Reels bekeken worden met geluid aan. Zet dus niet één of ander willekeurig deuntje onder je video, maar zorg dat het een meerwaarde creëert. De muziek synchroniseren met de video en de editing is nog beter.

Extra tip: wil je meer betrokkenheid? Gebruik dan de ‘auto-caption’ functie van Instagram. Waar ze automatisch ondertiteling toevoegen aan de video. Zo genieten gebruikers waarvan hun geluid niet aanstaat ook mee.

4 Draai mee op trends.

Als je organisch een groot bereik wil met een Reel is het geen slecht idee in te spelen op trends. Je moet wel snel zijn, want trends op Reels verdwijnen al zo snel als ze komen. Trends krijgen veel views en als je geluk hebt, wordt jouw Reel ook opgepikt door het algoritme.

5 Wees authentiek.

Ja, we weten het. Het klinkt intussen afgezaagd, maar het is klopt wel. Authenticiteit is wat tegenwoordig scoort op sociale media, dus ook op Reels. Maak Reels die jouw merk weerspiegelen en waar mensen zich in herkennen. Het is vaag, maar belangrijk om als merk te onderzoeken hoe jouw doelgroep content ervaart en zich er in herkennen.

Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen. Wil je inschrijven voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze nieuwste blogs? Dat doe je hier gemakkelijk.

Vorige
Vorige

Pinterest zet 'Idea Pins' om in advertenties.

Volgende
Volgende

Til jouw copywriting naar een hoger niveau met onze key takeaways.