Instagram test volop de nieuwe full-screen feed uit!

Mensen gebruiken Instagram om te verbinden met familie, vrienden en voor entertainment. Meer en meer gebruikers en creators delen hun creativiteit dan ook met video’s. Maar liefst 20% van de tijd op Instagram spenderen users op Reels, waar ze korte video’s plaatsen. Instagram test dan ook een nieuwe manier uit om de Instagram-ervaring te optimaliseren bij het gebruik van video en geluid.

Reels look & feel is nieuwe rode draad van Instagram.

Instagram lanceerde Reels in augustus 2020, wanneer #covid19 nog trending was. De release viel samen met het gigantisch succes van TikTok. Waardoor het begin een dipje kende, maar ook Reels groeide in populariteit. Instagram speelt hier nog meer op in door ook hun gewone feed de Reels look & feel te geven.

Proefkonijnen testen de functie uit.

De full-screen feed is nog volop in ontwikkeling. Sommige gebruikers van het medium hebben de functie al, deze users selecteerde Instagram at random als proefkonijnen. Bij hen veranderde de feed op Instagram naar de full-screen ervaring. Zo wil Instagram video meer in de spotlight zetten en creators hun ding laten doen. Posts krijgen een ratio van 9:16, verticale video’s dus. Foto’s genereert de app automatisch zodat ze één geheel vormen met video’s.

Creators in de spotlight.

In vergelijking met de oude interface, speelt geluid nu na één actie. Door op een story te klikken of te scrollen in de feed, activeer je het geluid die zich automatisch aanpast naar de instellingen van je apparaat. Instagram zal de content van creators aanbevelen aan mensen waardoor de creators niet gevolgd worden. Zo willen ze het publiek van professionals laten groeien. Creators die originele content maken, krijgen voorrang van Instagram en staan hoger in de ranking.

Is er nog ruimte voor aanpassingen?

Nog niets is officieel en definitief: Instagram staat open voor feedback en de nieuwe feed is nog volop in ontwikkeling. Ze willen de beste ervaring maken voor creators en users. De bedoeling is om creators die originele content maken macht te geven, het ontdekken van nieuwe content te bevorderen en meer video te brengen bij de Instagram-ervaring.[ays_poll id=3]

Vorige
Vorige

Gaan adverteerders je dromen hacken?

Volgende
Volgende

Games spelen op Clubhouse? Vanaf nu kan het!