META introduceert nieuwe advertentie- en berichtentools voor KMO's.
Er zijn weer enkele nieuwtjes in de Meta wereld. Meta introduceert enkele nieuwe tools voor bedrijven om gesprekken en advertenties te beheren. Daarnaast lanceren ze nieuwe manieren om leads te genereren en deze leads gelukkig te houden. Het doel is dat deze tools de manier verbeteren waarop bedrijven in contact komen met klanten en zo leads van betere kwaliteit genereren.
We leven in een tijdperk waar alles en iedereen online communiceert. Het gaat zo ver dat bij online communicatie de grens tussen formeel en informeel meer en meer vervaagt. 71% van de mensen wil online met een bedrijf communiceren zoals ze dat met vrienden of familie zouden doen. Om het voor bedrijven gemakkelijker te maken hierop in te spelen, kondigt Meta nieuwe functies aan.
Makkelijker in contact staan met een klant of prospect.
FACEBOOK- EN INSTAGRAM-ADVERTENTIES OM EEN WhatsApp-chat TE STARTEN
De kracht van WhatsApp is ontegensprekelijk. Het aantal gebruikers blijft groeien en WhatsApp evolueert tot een prominent communicatiemiddel. Voor kleine bedrijven is WhatsApp een lage drempel. Daarom willen ze het mogelijk maken om bij paid ads de volledige advertentie vanuit de WhatsApp Business-app op te maken. Zo verwijs je rechtstreeks door naar WhatsApp. Dit maakt het voor bedrijven gemakkelijker om nieuwe klanten te vinden en te groeien. Om alles op een plaats te krijgen, beheer je vanaf nu WhatsApp ook in de Meta Business Suite. Zo centraliseer je de communicatie en hoef geen toegang te hebben tot de telefoon waarop WhatsApp staat om berichten te beantwoorden.
META BUSINESS SUITE BREIDEN ZE UIT MET MARKETING BERICHTEN
Meta test volop nieuwe mogelijkheden voor bedrijven om promotionele berichten via Messenger te versturen. Een persoon schrijft zich in, en geeft dus goedkeuring, voor het ontvangen van informatieve berichten, zodat ze op de hoogte blijven van het bedrijf.
Aanvullende tools voor leadgeneratie
OFFERTEAANVRAAG OP INSTAGRAM
Deze nieuwe feature test een selectie bedrijven volop uit. Op de Instagrampagina komt een 'Vraag Offerte'-knop waarmee volgers rechtstreeks offertes aanvragen. Ze gaan zelfs een stapje verder, waar je met stickers in stories ook de mogelijkheid geeft offerteaanvragen te ontvangen. Volgers krijgen gerichte vragen, waarna je met de persoon een gesprek start.
FILTEREN VAN LEADS MET FORMULIEREN
Binnenkort is het mogelijk leads op te volgen met lead filtering in 'Lead Ads Instant Forms'. Door leads meerkeuzevragen te laten beantwoorden, worden ze automatisch gefilterd. Door personalisatie, waarmee bedrijven visuals en content in het formulier toevoegen, verlagen ze de drempel tot offerteaanvraag en wakkeren ze meer interesse op.
EXCLUSIEVE CONTENT AANBIEDEN
Nadat leads het formulier invullen, is het nu mogelijk exclusieve content aan te bieden. Bedrijven zullen bijvoorbeeld in staat zijn om extra content (zoals het downloaden van een brochure) rechtstreeks vanuit het formulier aan te bieden. Doorverwijzen naar de website wordt hier overbodig.