Geen 20% tekstregel meer in Facebook advertenties. Wat nu?
Gehoord? Blijkbaar schaft Facebook de 20% tekstregel af die ze al sedert 2013 hanteren. Probleem? Voor iedereen zal dit anders liggen denken we.
Hoewel Facebook nog geen officiële aankondiging heeft gedaan lijkt het erop dat ze de wijzigingen in stilte willen doorvoeren. Particulieren hadden al langer het voordeel om straffeloos met tekst in ads te gooien terwijl marketing bureaus er telkens op afgerekend werden.
Dit lijkt nu voorbij te zijn. Dit gaan we even testen. Dit artikel heb ik daarom gelijk via Facebook in campagne gegooid. Benieuwd naar het resultaat.
Deze campagne wordt uitgestuurd naar Facebook paginabeheerders met volgende settings:
- Campagne budget optimalisatie
- 2 verschillende Ad sets
- Doelstelling view landingspage
Ik weet nu al dat we naar de toekomst een pak lelijke advertenties zullen zien voorbij komen. Advertenties in de vorm van de reclame van in ’t geel blaadje of andere plaatselijke klassieke media. Met schreeuwerige kortingcodes etc… Hopelijk ben ik verkeerd en wordt er zelfs met die “vrijere” manier van adverteren toch nog kwalitatieve content aangeleverd.
Fingers crossed!
UPDATE
Met een budget van 39.17€ haalden we 8124 weergaves en 176 weergaves van de landingspagina. CTR van 2.17% wat op zich niet zo heel slecht is. Natuurlijk kan het beter maar dergelijk resultaat met zo'n klein budget is zeker prima!
We bleven ook mooi onder de 0.30€ per weergave en zo zie ik het graag.
Het maakt dus idd niet meer uit hoeveel tekst je op jouw afbeelding plaatst. Wat wel een verschil maakt is wat je vertelt en wat je te bieden hebt. Zorg altijd dat je mensen genoeg triggert om door te klikken. Jouw visual mag nog zo mooi zijn, als die geen meerwaarde biedt of geen what's-in-it-for-me gevoel teweeg brengt mag je nog zoveel budget spenderen als je wil. Het zal een maat voor niets zijn.
____________________________________________
Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie? Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen