Een foto aanraken met Facebook 3D

Het gevoel iedere foto te kunnen aanraken, de feeling dat het onderwerp uit je beeldscherm springt en pal voor je neus staat of het idee dat je rondom een foto kunt gaan kijken. Toekomstmuziek & pure Hollywoodiaanse Sci-Fi ? Als het van Facebook afhangt alvast niet !

Vroeger was het internet een nogal vlakke bedoening. Je had statische pagina’s, je had fletse foto’s en je had knalblauwe hyperlinks. In die tijd klaagde er ook niemand want er was geen alternatief. De analoge verbindingen die we hadden konden ook niet veel meer aan en onze beeldschermen kwamen niet eens dicht in de buurt van de hedendaagse smartphone resolutie.

Een voortdurende evolutie bleef niet uit. Het internet werd sneller, schermen kregen betere resoluties, camera’s en smartphones maakten hun intrede en dus konden de grote spelers ook niet anders dan volgen. Internetgebruikers willen een steeds beter en realistischer gebruik van hun favoriete platformen en een absolute trendsetter hierin is Facebook.

Innoveren en steeds 6 stappen vooruit denken.

Als geen ander begrijpen ze dat een foto soms meer zegt dan duizend woorden, dus trekt de gigant graag aan de kar van de evolutie. Ze waren de eersten om het gebruik van foto’s in je social media posts te vereenvoudigen. Ze waren er als de kippen bij om een heuse 360-interactieve-foto ervaring toe te voegen aan hun app en dan volgen ze nu met … 3D.

Het gebruik van 3D beelden is niet meteen nieuw te noemen. Bioscopen en zelfs TV toestellen die we in onze woonkamer hebben staan, proberen gebruikers reeds jaren te verbazen met real-life 3D. Echt doorbreken deed het echter nog niet en dit vanwege 1 grote reden: de hardware. Kijken naar 3D beelden is leuk, maar zeulen met brillen, VR-helmets of andere gigantische gadgets die op je hoofd moeten geplaatst worden is niet meteen user-friendly.

The future is here !

Met de “3D photo” functie probeert Facebook hier een doorbraak te forceren. Genieten van real-life 3D foto’s zonder het gebruik van allerlei extra apparaten. Door gebruik te maken van foto’s in lagen wordt een diepteverschil gecreëerd. Zo lijkt het alsof het onderwerp, vooraan op de foto, effectief in afstand verwijderd is van de achtergrond. Kijken naar foto’s op Facebook wordt zo erg vergelijkbaar met het kijken door een raam, naar de echte wereld.Helaas zit de Facebook 3D functie nog steeds in een eerste fase en is deze nog niet door iedereen bruikbaar. Ook kan de functie enkel worden ingeschakeld door mensen die over een laatste generatie iPhone beschikken. Facebook werkt hard aan het verder ontwikkelen van deze functie en rekent dan ook op de feedback van de Facebook-gebruikers zelf om deze zo efficiënt mogelijk te krijgen. Het zal dus een kwestie van tijd worden alvorens iedereen hiermee aan de slag zal kunnen.

… maar nog niet helemaal.

Maar niet getreurd voor wie niet over de functie of over een nieuwe iPhone beschikt. 3D foto’s die op facebook worden gelanceerd zijn door iedereen zichtbaar, inclusief het speciale 3D effect.Virtual Reality in je broekzak ? Het lijkt er toch meer en meer op.Social Lemon volgt deze hippe ontwikkeling op de voet en van zodra deze voor iedereen beschikbaar wordt, zijn jullie de eersten die het zullen vernemen.Heb je een eigen zaak of help je mee met de marketing van jouw organisatie?  Door te investeren in kennis ben je al op de goeie weg om de kracht van sociale media te gebruiken en de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen. Neem contact op als wij jou kunnen verder helpen

Vorige
Vorige

Instagram gaat de strijd aan tegen fake volgers

Volgende
Volgende

Instagram Shopping & You