Meer klanten aantrekken door Google “Mijn Bedrijf”

Google Mijn Bedrijf is de bedrijfspaginavorm bij uitstek van Google. Uiteraard is dit niet enkele een Google pagina, maar ook een vermelding in de Google zoekmachine. Verder heeft het claimen van jouw bedrijf een vermelding in Google Maps als extraatje. In dit artikel som ik enkele goede redenen op om jouw bedrijf zelf te claimen op Google.

1. Met Google bereik je echt iedereen

Google is wereldwijd de grootste zoekmachine. Alleen al daarom is het zeer verstandig om voor jezelf, je bedrijf of vereniging een GMB-pagina (Google Mijn Bedrijf-pagina) aan te maken. Je zorgt er maar beter voor dat je goed vindbaar bent als je snel potentiële klanten wil bereiken/aantrekken.

2. Een pagina aanmaken in een handomdraai

Wens je enkel de basis te gebruiken? Dan vul je de gegevens van je bedrijf in en daarna doorloop je de verificatieprocedure. Eenmaal dit gedaan, ben je met je bedrijfsgegevens vindbaar in Google en Google Maps. Voor bedrijven met veel lokale klanten is dit ontzettend belangrijk.

3. Je “algemene vindbaarheid” wordt aanzienlijk vergroot

Iedereen ziet wel graag een volledige vermelding in Google staan. Daarnaast kan je bedrijfsvermelding prominent tevoorschijn komen. De combinatie van GMB, Google Zoeken en Google Maps zorgt hiervoor. Verder worden ook de foto’s die je bij je bedrijfsvermelding hebt geplaatst getoond aan de rechterkant alsook waar je bedrijf gevestigd is in Google Maps. Zeer handig dus als je een bedrijfsnaam hebt die veel voorkomt. Via deze manier zal je véél beter vindbaar zijn.

4. Je vindbaarheid op mobiel en voor navigatie wordt vergroot

Weet dat Google Maps een van de meest gebruikte apps is op een smartphone. Meer specifiek nummer 1 in navigatie en top 20 algemeen, met Google Maps zorg je er dus meteen voor dat al je gegevens ook mobiel beschikbaar zijn.

5. Je klant heeft meteen alle nuttige info

Je maakt het voor de klant een stuk makkelijk door direct allerlei gegevens aan te bieden: openingsuren, routebeschrijving, belknop, …

6. Een communicatiekanaal voor nieuwe klanten

Globaal gezien ben je eigenlijk klaar als je al je bedrijfsgegevens hebt ingevuld. Het is zeker niet verplicht om op jouw Google Mijn Bedrijfs-pagina berichten te posten, maar deze berichten bieden wel een mogelijkheid om bestaande en nieuwe klanten te informeren. De berichten die je plaatst zijn goed voor je SEO. Alles op Google/ wordt direct geïndexeerd, en net daarom is Google+ content veel sneller vindbaar voor andere Google+ gebruikers.

7. Je zoekresultaten krijgen een afbeelding voor andere Google+gebruikers

Het spreekt voor zicht dat als iemand zoekt naar jouw bedrijfsactiviteiten dat hij of zij een zoekresultaat zal krijgen. Als je regelmatig berichten plaatst kan dat een ruimer zoekresultaat worden voor andere Google gebruikers. Hoe relevanter jouw bericht, hoe hoger het zal klimmen in de zoekresultaten.

Overtuigd? Via deze link ga je zelf aan de slag.

Vorige
Vorige

Een nieuwsbrief die gelezen wil worden? 5 Tips voor een goeie titel

Volgende
Volgende

10 Stevige tips voor meer volgers op Instagram