Menu Sluiten

Nieuws en Tips

Pinterest introduceert geoptimaliseerde manier van advertenties.

Vorig jaar lanceerde Pinterest ‘Idea Pins’. Hiermee transformeerde de app van een online prikbord naar een platform voor ontwerpers. Met de functie vertellen gebruikers een verhaal met een combinatie van video, afbeeldingen, muziek … Dit zorgt voor een kruising tussen korte video’s – zoals op TikTok – en een variant op stories, waar meerdere pagina’s aan content wordt getoond. Onlangs rolde Pinterest dit nieuwe format door naar adverteerders met de lancering van “Idea Ads.”

 

Pinterest ontwierp deze nieuwe manier van adverteren zodat merken contact konden maken met hun doelgroep op het platform. Zo leiden ze verkeer naar hun website met als doel winkelaankopen. De Idea Ads zijn ofwel gemaakt door marketeers van een bedrijf of in samenwerking tussen een bedrijf en een content creator of influencer, dit noemen ze “Idea ads with paid partnership”.

Het doel van Pinterest blijft inspireren.

Deze veranderingen gingen natuurlijk voor door enkele onderzoeken. 59% van de mensen die Idea Ads zagen, herinnerden zich het merk nog. Ondertussen zagen merken die samenwerkten met content creators of influencers hun naamsbekendheid met 38% omhooggaan. 

Het bedrijf ziet het nieuwe formaat als een geoptimaliseerde manier voor merken om hun publiek te bereiken met meer dan alleen video. Video werkt goed om verhalen te vertellen, maar soms moet het mogelijk zijn om andere cruciale details te delen. Daarom maakten ze het mogelijk bij content links toe te voegen om producten of informatie te delen. Het doel van Pinterest blijft inspireren, maar bijkomend ook meer klikken naar de website genereren en naamsbekendheid van een merk vergroten. 

Het vermelden van samenwerkingen.

Naast de publieke lancering van het nieuwe advertentieformaat, introduceerde Pinterest ook een nieuwe tool voor betaalde partnerschappen. Met deze tool maken content creators of influencers hun samenwerkingen bekend en communiceren ze dit door het merk waarvoor ze werken in de content te vermelden of taggen. 
 
Pinterest deelt dat de nieuwe advertentieformaten en tools beschikbaar zijn in meer dan 30 landen wereldwijd.

 

 

Posted in Adverteren, Pinterest

Gerelateerde berichten

Wil je up-to-date blijven?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

Geen paniek! We spammen niet met onnodige mails. Laat hier je voornaam en e-mailadres achter.